Punt àlgid de l’episodi de calor

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Avui la  temperatura toca sostre en un dijous de sol i calor plenament canicular. La temperatura mínima ha quedat al voltant dels 20 ºC la darrera nit, que ha estat xafogosa, i la màxima pot superar els 36 ºC a l’interior del Baix Empordà. El Servei Meteorològic de Catalunya manté un avis de perill per calor intensa a causa d’aquesta elevada temperatura.

A la costa bon estat de la mar aquest matí sols amb lleugera maror cap a la tarda, quan les onades poden superar el mig metre a causa del vent de component sud, que bufarà amb cops de 40 a 50 km/h. 

L’episodi de calor serà però efímer, ja que entre demà i dissabte el vent canvia i passa a component nord i això moderarà la temperatura amb un ambient no tant calorós i un cel més variable. 

- Publicitat -
- Publicitat -

Què ha cremat realment l’incendi de les Gavarres? Un anàlisi del CREAF revela quin és l’ecosistema més afectat

L’anàlisi del CREAF permet entendre què ha cremat l’incendi de les Gavarres més enllà de les 2.300 hectàrees oficials. Sobre 1.793 hectàrees classificades, el foc ha afectat sobretot alzinars i suredes, que representen el 67% de la superfície estudiada, seguides de pinedes i matollars. La recuperació ecològica serà lenta.

Altres notícies