El 36è Palamós International Optimist Trophy ha començat amb la suspensió total de les proves previstes aquest dijous, 12 de febrer, a causa de l’alerta de vent. La Generalitat ha emès una resolució que prohibeix qualsevol activitat a l’aire lliure fins a les vuit del vespre, inclosa la competició esportiva.
Els participants i equips internacionals van ser informats oficialment la nit anterior, després de rebre l’avís de Protecció Civil, que afecta tot el país. L’organització del trofeu ha decidit cancel·lar el programa previst per al dia, donant prioritat a la seguretat dels regatistes, entrenadors i personal tècnic.
Tot i que les condicions al Baix Empordà no han estat tan extremes com en altres punts de Catalunya, el director de regata, Carlos Palomares, ha afirmat que “amb l’alerta que hem rebut, està prohibida la navegació”, i ha remarcat que “respecten les indicacions de les autoritats i esperen que en els pròxims dies la situació millori”.
De cara a la jornada de divendres, el Comitè ha decidit avançar l’hora d’inici a les 10 del matí, amb l’objectiu de recuperar alguna de les proves suspeses. La previsió és que bufi Garbí moderat, amb entre 12 i 15 nusos d’intensitat, cosa que permetria reprendre l’activitat amb normalitat.
La regata reuneix 360 joves regatistes de 22 països i s’allargarà fins diumenge a la badia de Palamós, amb una forta aposta per la seguretat i la sostenibilitat ambiental.




