El Vívid, el mes dedicat a l’enoturisme a la Costa Brava, ha tancat la seva dotzena edició amb uns de les xifres més altes assolida en totes les edicions del festival. En total, ha sumat una ocupació del 92 % i ha reunit més de 2.400 participants.
De les seixanta activitats organitzades, trenta-cinc van exhaurir totes les entrades i quinze van haver d’ampliar places per la gran demanda. Els esmorzars entre vinyes han estat l’activitat amb més èxit, amb prop de 450 participants, i s’han celebrat en espais naturals singulars, maridant vins de la Ruta del Vi Denominació d’Origen Empordà amb plats de xefs locals.
Una altra proposta destacada ha estat la Mostra del Vi Denominació d’Origen Empordà a Roses, amb 650 assistents. També s’ha celebrat un tast especial a Capmany amb motiu dels 50 anys de la denominació, que va reunir prop de 100 persones.
Segons una enquesta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, gairebé el 60 % dels assistents van fer àpats a la zona i una quarta part hi va pernoctar, fet que evidencia l’impacte positiu del Vívid en sectors com la restauració i l’hostaleria. A més, el 86 % dels participants van qualificar l’experiència com a “molt bona”.
Pel que fa al perfil del públic, un 68 % eren residents de les comarques gironines, seguits per visitants de Barcelona. També es destaca la presència de turistes francesos, belgues, holandesos i nord-americans.
Paral·lelament, l’informe anual sobre enoturisme revela que la Ruta del Vi Denominació d’Origen Empordà ha rebut prop de 95.000 visitants el 2024, un 4 % més que l’any anterior. La despesa mitjana ha estat de 39 euros per persona i l’impacte econòmic global als cellers supera els 4 milions d’euros.