Els pescadors gironins capturen 1.000 tones menys al llarg del 2020 i perden un 13% de facturació per la pandèmia

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Els pescadors gironins han facturat un 13% menys al 2020 arran de la pandèmia. Les confraries de l’Empordà i la Selva van tancar l’any ingressant 31,4 milions d’euros (MEUR); el 2019, n’havien estat 36,2. De retruc, això també es trasllada en un descens de captures. Perquè primer el Gloria i després el confinament per la covid-19, que va arribar a paralitzar flotes, ha fet que s’hagin capturat 1.000 tones menys de peix. El sector, però, s’ha anat recuperant durant l’últim quadrimestre d’any. En part, perquè els preus a llotja s’han mantingut (i fins i tot, apujat). «Entenem que la situació serà reversible, i que a mesura que es vagi obrint la restauració, això ajudarà», diu el president de la federació de confraries gironines, Antoni Abad.

- Publicitat -
- Publicitat -

La depuradora de Palamós recupera el funcionament complet abans del previst després dels danys del temporal

Les obres, amb una inversió de prop de quatre milions d'euros, s'han acabat abans del calendari previst. La Generalitat i el Consorci de la Costa Brava mantenen el projecte d'una nova instal·lació que permetrà reutilitzar l'aigua regenerada.

Altres notícies