La colla Els Trempats de Sant Feliu ja es prepara pel Carnaval d’enguany. La presidenta de la colla Els Trempats, Andrea Cano, ha compartit com estan vivint els preparatius del Carnaval 2026 a Sant Feliu de Guíxols, la primera rua del Baix Empordà.
“Aquest any anem una mica justets de temps, com quasi cada any, però amb moltes ganes”, explica Cano. Malgrat la proximitat de la data, la colla ja fa mesos que treballa en la disfressa, el ball, el maquillatge i, sobretot, en la carrossa, un dels elements més característics del Carnaval ganxó.
La colla comença la feina al voltant del mes d’octubre, encara que la idea de la temàtica sovint ja es decideix un any abans. Cano destaca que la planificació i execució de la carrossa és especialment complexa i que moltes vegades “no es valora el treball que hi ha darrere”. Tot i això, assegura que “és una feinada que compensa quan la gent et diu que la carrossa és molt xula”.
Els Trempats han crescut notablement: han passat de 50 membres l’any passat a 71 aquest 2026. Segons Cano, “som una colla familiar, amb gent de totes les edats, des de nens petits fins a persones grans”, fet que contribueix a l’esperit comunitari.
Tot i no voler revelar quin serà el tema d’enguany, Cano avança que han buscat un toc innovador: “És un tema que potser ja s’ha vist, però hi ha sorpreses perquè hem jugat amb colors diferents”.
La presidenta destaca que la rua de Sant Feliu, que enguany se celebrarà el 13 de febrer, “és una mica una prova per veure com queda tot: la col·locació, el ball, la disfressa…”, però també és la més estimada per la colla, ja que és la del seu poble.
Els Trempats també participen activament en la vida cultural de Sant Feliu. Organitzen activitats com la parada de Sant Jordi, festa major o la festa de Cap d’Any. Cano considera que “les entitats del poble han de moure’s per dinamitzar la ciutat, perquè si no ho fem nosaltres, falten aquestes coses”.
Fundada el 2007, la colla celebrarà els seus 20 anys el 2027. Tot i que encara no tenen un pla tancat, Cano assegura que alguna cosa faran per commemorar-ho: “Ja ho veurem, però segur que ho celebrarem”.






