Els trens de Rodalies tornen a circular, amb alguns retards, després de dos dies d’aturada

Tot i alguns retards puntuals, la circulació es restableix progressivament. L’acord entre Generalitat, Renfe, Adif i els maquinistes inclou inspeccions addicionals per garantir la seguretat i mesures per millorar la infraestructura ferroviària.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
Banner dietetica genciana

Els trens de Rodalies han tornat a circular aquest divendres després de dos dies d’interrupció a causa de l’accident d’un tren a Gelida. La represa del servei ha estat progressiva i encara es registren alguns retards, especialment a les línies R1 i R4.

Els combois de l’R1 circulen per via única entre Badalona i Montgat per actuacions a la via, i a l’R4 s’ha habilitat un servei alternatiu de transport entre Sant Vicenç de Calders i Martorell. A primera hora del matí s’han registrat demores de fins a 30 minuts, tot i que la xarxa ha recuperat la normalitat a mig matí.

Un acord entre la Generalitat, Renfe, Adif i el sindicat de maquinistes ha permès reactivar el servei, amb inspeccions extraordinàries per garantir la seguretat a totes les línies. Els maquinistes participen en aquestes revisions, que inclouen punts sensibles on sovint es produeixen incidències.

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha confirmat que els trens funcionen amb relativa normalitat i que es mantindran els serveis alternatius fins dimecres. També continua la gratuïtat del peatge de la C-32 al Garraf i el reforç d’autobusos i informadors a les estacions.

L’aturada dels trens es va produir arran de l’accident d’un comboi de l’R4 dimarts a la nit, entre Gelida i Sant Sadurní d’Anoia, que va causar la mort d’un maquinista en pràctiques i una trentena de ferits. La suspensió es va mantenir durant dimecres, davant els dubtes sobre la seguretat de la xarxa.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

La Bisbal inaugura la tercera edició de la Terracotta Biennal centrada en la ceràmica contemporània

La tercera Terracotta Biennal converteix la Bisbal d’Empordà en un punt de trobada de la ceràmica contemporània fins diumenge. El Terracotta Museu acull les obres de 18 creadors, debats professionals i activitats culturals obertes al públic. La programació combina art, arquitectura, disseny i investigació. La cita culminarà diumenge amb el lliurament del Premi de Ceràmica Terracotta Biennal.
- Publicitat -

Altres notícies