Quan una cervesa té el sabor de l’Empordà

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Mitjançant una barreja de passió i experimentació, Xavier Pujol captura el paisatge empordanès amb Limbik, una línia de cerveses i kombutxes artesanes elaborades a partir de producte local. Els sabors que abraça aquesta marca de cervesa artesana, elaborada en un obrador a Vilablareix, tenen l’objectiu «d’abocar-te» a diferents paratges de l’Empordà: «Cada cervesa representa el lloc on jo m’imagino bevent-la i gaudint-la. És la sensació que vull traslladar». Per exemple, Pujol parla de la Radler, amb llimona i marialluïsa empordaneses, «lleugera, amb un to refrescant, m’imagino prenent-la en una caleta», mentre «la Märzen, més torrada, és ideal per a després de passejar els gossos pels boscos de Terrades».

L’interès de Pujol per la cervesa va néixer de manera casual, mentre estudiava Turisme a la Universitat de Girona: «A prop d’on vivia hi havia el pub Excalibur, i, al costat, una botiga de cerveses d’exportació». La seva curiositat es va potenciar durant l’Erasmus que va realitzar a Bèlgica, considerada una de les meques de la bona cervesa: «Tenen carta, marques i logos, és un producte molt més cuidat».

Voler continuar aprenent sobre aquesta beguda el va dur a fer cursos (com el d’elaboració de la Universitat d’Alacant), fins que va decidir deixar la seva feina i posar en marxa Limbik amb l’objectiu de crear cerveses que «obrin el paladar» i «donar a conèixer sabors diferents dels tradicionals». Justament aixó és el que l’elaborador empordanès considera que manca a la cervesa belga: «Moltes elaboracions venen de monestirs i no s’atreveixen a tocar-les ni a experimentar». Escolteu l’entrevista censera que li ha fet Joan Bosch al programa DE CAP A CAP.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner construccinos versan

La Bisbal inaugura la tercera edició de la Terracotta Biennal centrada en la ceràmica contemporània

La tercera Terracotta Biennal converteix la Bisbal d’Empordà en un punt de trobada de la ceràmica contemporània fins diumenge. El Terracotta Museu acull les obres de 18 creadors, debats professionals i activitats culturals obertes al públic. La programació combina art, arquitectura, disseny i investigació. La cita culminarà diumenge amb el lliurament del Premi de Ceràmica Terracotta Biennal.
- Publicitat -
banner agrienergia

Altres notícies