15.1 C
Pals
Dimarts, 3 febrer 2026

Els veïns del Paratge Sant Pol-S’Agaró denuncien talls de llum recurrents que afecten habitatges i enllumenat públic

Denuncien que la situació posa en risc la seguretat i afecta la qualitat de vida en una zona amb molts residents i turistes.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Associació de Veïns Paratge Sant Pol-S’Agaró ha fet pública una queixa pels reiterats talls de subministrament elèctric que pateix la zona. Les afectacions comprometen tant l’enllumenat públic com els habitatges, amb incidències que es produeixen durant tot l’any, especialment a l’estiu i quan plou.

Segons l’associació veïnal els talls són breus, però repetits, i afecten sistemes de seguretat, electrodomèstics i alarmes, amb risc d’avaries. També provoquen pèrdues de connexió a Internet i cobertura mòbil, cosa que afecta el teletreball i posa en risc la seguretat de la gent gran i de residents amb necessitats especials. Són declaracions de la vicepresidenta de l’Associació de Veïns Paratge Sant Pol-S’Agaró, Carme Altés.

A més, critiquen que Endesa no registra les incidències de manera àgil, ja que només obre incidències si es truca durant el mateix tall de llum. L’associació es pregunta amb ironia “si caldrà fer servir senyals de fum” per comunicar-se.

Els veïns exigeixen una actuació clara per part de la companyia i reclamen que els ajuntaments actuïn amb fermesa per exigir millores en el servei elèctric i en l’enllumenat públic de la zona, que consideren fonamental per la seguretat i el desenvolupament econòmic d’aquest entorn turístic. Altés anuncia que es reuniran amb l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró durant les pròximes setmanes per tractar la problemàtica.

Els veïns denuncien que les explicacions de la companyia, com ara l’increment de demanda estiuenca, no justifiquen la falta d’inversions ni l’absència de millores d’una situació que fa anys que s’allarga.

- Publicitat -
- Publicitat -

Palafrugell i Begur estrenen una web per impulsar els seus polígons industrials

Palafrugell i Begur han fet un pas conjunt per potenciar els seus polígons industrials amb el llançament de la...

Altres notícies