17.3 C
Pals
Diumenge, 4 maig 2025
- Publicitat -

Eva Safont: “Sense l’arròs i la feina dels pagesos no hi hauria campanya gastronòmica”

Pals ha posat en marxa una nova edició de la seva campanya gastronòmica dedicada a l’arròs. La cita va començar el passat 30 d’abril i s’allargarà fins al primer de juny. En aquesta 32a edició hi participen dotze restaurants del municipi, repartits entre el nucli antic, la zona de platges i les masies dels voltants. Cadascun d’aquests establiments ha creat un menú especial amb l’arròs de Pals com a ingredient principal i amb maridatge del vi del celler Mas Geli, també del municipi. I per parlar-ne hem convidat a la regidora de turisme i promoció econòmica de Pals, Eva Safont, al Supermatí.

Els menús són diversos, amb plats que van des de receptes tradicionals fins a propostes més creatives. L’Ajuntament no fixa cap estructura concreta per al menú, però sí que exigeix la presència d’aquests dos productes locals. Això permet a cada restaurant oferir una experiència pròpia, amb preus que se situen entre els 40 i els 90 euros, segons l’establiment i la proposta culinària.

La regidora de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Pals, Eva Safont, explica que l’objectiu principal de la campanya és promocionar el producte estrella del municipi i alhora dinamitzar l’activitat econòmica fora dels mesos de més afluència turística. Per això, a banda de la restauració, l’Ajuntament ha volgut ampliar l’oferta amb activitats complementàries.

Enguany s’han programat caminades guiades pels arrossars, rutes amb el trenet turístic conegut com el “xiulet”, passejades per les dunes litorals, tastos de vi al celler Mas Geli i visites guiades a punts d’interès del municipi. Una de les novetats d’aquesta edició és una sessió d’astronomia per observar la Lluna, Júpiter i Mart, sempre que el temps ho permeti. També s’ha organitzat un torneig de golf per complementar l’oferta d’oci.

A més, diversos establiments del municipi s’han afegit com a col·laboradors de la campanya. Aquests negocis han dissenyat ofertes especials, com per exemple nits d’hotel amb descompte, per crear un paquet d’activitats més atractiu per als visitants.

La campanya manté el lema “Amb els nostres arrossaires”, un missatge clar que vol posar en valor la feina de les persones que cultiven aquest producte tan vinculat al territori. Des de fa tres anys, les restriccions d’aigua han afectat la producció, i tot i que enguany la situació ha millorat, els pagesos encara no disposen de la totalitat de l’aigua necessària per regar els camps. L’Ajuntament dona suport a aquests productors i treballa per fer més visible la seva tasca dins la campanya.

La regidora reconeix que la iniciativa ha evolucionat molt des que es va posar en marxa l’any 1994. En aquell moment, la proposta va néixer amb la voluntat de donar a conèixer el municipi a través del seu producte estrella. Avui, tres dècades després, continua sent una de les campanyes gastronòmiques més consolidades del Baix Empordà. L’èxit de participació i la implicació del teixit local permeten a l’Ajuntament plantejar noves idees per a futures edicions. Entre les propostes en estudi hi ha la creació de paquets de cap de setmana amb allotjament i activitats culturals vinculades a l’arròs.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios