Gema López: “Cada any hi ha més públic i més ganes d’Industrial Market”

L’Industrial Market s’ha convertit en una de les cites de l’estiu a s’Agaró. Des de fa set anys, el Parc de Sant Ramon acull aquest mercat que combina comerç local i artesanal, gastronomia i activitats culturals. La seva creadora, Gema López, destaca com ha crescut el projecte des de la seva primera edició.

“Aquest és el setè any i estem encantats. Des del primer moment la proposta va agradar a l’Ajuntament de Platja d’Aro i va tenir molt bona acollida”. L’èxit de la primera edició va animar l’equip a repetir i consolidar la cita estiuenca. Actualment, els visitants esperen amb ganes les dates del mercat, que enguany se celebra del 6 al 10 d’agost.

El mercat no només atrau públic local, sinó també molts turistes, especialment francesos. El que el fa especial, segons la Gemma, és la diversitat d’oferta i l’ambient familiar i inclusiu. Cada tarda s’ofereixen activitats diferents i per a tots els públics.

El recinte compta amb una trentena de parades, però moltes d’elles combinen dues marques. Això fa que s’hi puguin trobar unes 60 firmes diferents, amb productes que van des de moda i complements fins a ceràmica i bijuteria.

“Hi ha una aposta clara per l’artesania i la producció pròpia”, explica la Gema. Moltes de les marques tenen taller propi i ofereixen peces úniques, fetes a mà. A més, destaca que molts expositors són repetidors: “Hi ha firmes que ens acompanyen des del primer any”.

Un projecte que viatja

Tot i que S’Agaró és el punt fix del calendari, l’Industrial Market també es trasllada a altres punts de Catalunya. Enguany, es farà una segona edició a Pals, del 20 al 24 d’agost, al parc de Torremora, un indret envoltat de natura i història. “L’any passat va ser un èxit rotund i tant l’Ajuntament com nosaltres teníem clar que hi volíem tornar”, assegura.

També han organitzat edicions a Palafrugell, Palamós, Llavaneres, Premià o Vilassar, amb la intenció de fer créixer el projecte de forma sostinguda. Tot i això, Gema López remarca que la logística no és fàcil: “Muntar i desmuntar porta molts dies. En un mes només podem fer dues edicions”. Un cop passi l’estiu, ja pensaran en el futur: “A la tardor ja ens hi posem per preparar la següent edició”. Amb l’experiència acumulada i una base de dades de col·laboradors que creix any rere any, l’Industrial Market sembla tenir garantida una llarga trajectòria.