Interior restringeix fins a dimarts l’accés a nou massissos i parcs naturals per l’alt risc d’incendi inclús el de Montgrí

Se suspenen activitats d'educació en el lleure com acampades en alguns municipis d'una vintena de comarques

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Departament d’Interior restringeix des d’aquest divendres i fins a dimarts vinent l’accés a a nou massissos i parcs naturals per l’alt risc d’incendi. La mesura s’ha adoptat després que la Direcció General d’Agents Rurals ha elevat el Pla Alfa de nivell 3 per a 275 municipis de 20 comarques i preveu l’accés restringit a nou massissos: Montgrí, Cap de Creus, l’Albera, les Gavarres, Montsec d’Ares, Montsec de Rúbies, Baronia de Rialp, Montserrat i Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

En els municipis que es troben en aquest nivell del Pla Alfa queden suspeses les activitats d’educació en el lleure de tipus acampada, ruta i ruta esportiva i les activitats esportives que es desenvolupin en el medi natural, si no es poden traslladar a algun nucli.

Segons Interior, es farà seguiment de la situació durant tot el cap de setmana i dilluns es valorarà si és necessari prorrogar les mesures a partir de llavors o adoptar-ne d’altres.

A més de la restricció d’accessos a zones naturals i la suspensió d’activitats de lleure, també es restringeixen les activitats dels casals, colònies i estades esportives a l’entorn immediat de les edificacions on es dormi i es limita la circulació motoritzada en el medi natural, exceptuant residents i activitats inajornables.

D’altra banda, se suspèn l’activitat agrícola amb ús de maquinària entre les 12 i les 18 hores, exceptuant la recollida de fruita i productes hortícoles, la sega de l’alfals, llaurar els camps de rostolls i el conreu d’arròs.

Alhora, se suspenen les obres, no autoritzades expressament pel Servei Català de Trànsit, a la xarxa interurbana inclosa la sega de cunetes, i es restringeix l’ús d’eines com radials a menys de 500 metres de la zona forestal i a menys de 50 de terrenys agrícoles. Si s’han d’utilitzar per motius de força major s’ha de comunicar a agents rurals.

Totes les mesures seran vigents des de les 00.00 hores de demà divendres dia 15 de juliol fins a les 00.00 hores de dimarts dia 19, excepte les dues relatives a activitats de lleure i esportives que seran vigents a partir de les 12 hores de divendres amb la mateixa finalització.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Mercat de Música Viva de Vic reforça el seu model amb 72 propostes i una reflexió sobre el futur dels directes

El Mercat de Música Viva de Vic ja ha desvelat la programació de la seva 38a edició, que se celebrarà del 16 al 20 de setembre amb una aposta clara per la innovació, les estrenes i la reflexió al voltant de la música en directe. El certamen consolida així el model impulsat per la seva

Altres notícies