12 C
Pals
Dissabte, 17 gener 2026

La Bisbal celebra una nova edició de la campanya ‘Escriptors a les escoles’

La intenció d'aquest projecte és apropar l'alumnat dels centres educatius de primària del municipi a una persona vinculada al món de la literatura catalana

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Entre abril i maig de 2023, es portarà a terme novament la campanya ‘Escriptors a les escoles’ organitzada per l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, que consisteix a apropar l’alumnat dels centres educatius de primària del municipi a una persona vinculada al món de la literatura catalana. La proposta d’enguany, consensuada amb les escoles, portarà a la Bisbal el contacontes Albert Quintana per a l’alumnat d’educació infantil. Les sessions es faran als mateixos centres escolars per evitar desplaçaments als més petits. Anna Grimal, il·lustradora, per a cicle inicial; Oriol Canosa, escriptor, per a cicle mitjà, i Muriel Villanueva, escriptora, per a cicle superior són els altres participants a la campanya d’enguany. Les sessions d’aquests tres autors es faran a la Biblioteca Lluïsa Duran durant el mes de maig.

Escriptors a les escoles –que al llarg dels anys ha acostat a l’alumnat persones dedicades a l’escriptura de novel·la, contes, poesia, professionals de la il·lustració, músics que han convertit textos literaris en cançons, periodistes, etc.– té com a objectiu que l’alumnat dels centres treballi prèviament l’autor convidat i la seva obra a l’aula. D’aquesta manera, la seva implicació a l’activitat és molt més intensa i profitosa. Normalment, després de la lectura i el treball a classe, els alumnes poden participar activament en la xerrada fent preguntes a la persona convidada per conèixer més la seva obra.

Escriptors a les escoles és una iniciativa cultural de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà que va començar l’any 1989 i que s’ha portat a terme ininterrompudament des de llavors. El que inicialment va sorgir de l’Àrea de Cultura i l’Oficina de Català de la Bisbal, s’ha anat convertint en un projecte transversal que implica diverses àrees municipals: l’Àrea de Cultura, l’Àrea d’Ensenyament, la Biblioteca Lluïsa Duran i l’Oficina de Català de la Bisbal com a coordinadora. La recent implicació de la Biblioteca Lluïsa Duran en el projecte, a més d’aportar els coneixements del personal de l’equipament municipal en el tema tractat, permet oferir lots de llibres dels autors i autores participants als centres perquè tot l’alumnat pugui accedir-hi i treballar-ho prèviament a la visita.

Des del 1989 fins al 2023 han passat molts anys i molts alumnes han viscut aquesta experiència literària. Si bé no es poden comptar els autors i autores que han visitat la Bisbal amb aquest objectiu, segur que a cada casa hi haurà alguna persona que al llarg de la seva escolaritat haurà pogut gaudir d’aquesta activitat a la qual s’auguren molts anys de vida.

- Publicitat -
- Publicitat -

IRÍDIAFEST celebra la seva 4a edició plena de música i novetats

El festival de cultura i drets humans tindrà lloc aquest any a Barcelona sota el lema de “Cultura i drets a les dues ribes de la Mediterrània”. La quarta edició de l’IrídiaFest arrencarà la tarda de divendres 13 de març al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona), amb una jornada inaugural gratuïta i oberta a

Altres notícies