11.7 C
Pals
Dimarts, 13 gener 2026
- Publicitat -

La campanya de pela, afectada per la plaga de l’eruga de suro

L'afectació pot reduir la previsió de recollida de tones de suro en un 25%

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
La campanya de pela, afectada per la plaga de l'eruga de suro
Loading
/

Una plaga d’eruga peluda, concretament de l’espècie Lymantria dispar, està exfoliant grans hectàrees al territori i això està posant en risc la campanya de la pela. Aquesta situació ha portat a alguns productors de la zona a no fer la lleva d’aquest estiu, de manera que la previsió és que es redueixi en un 25% la previsió de tones de suro que s’esperaven recollir. En concret, passaria de 6.000 tones a unes 4.500.

El problema, a més, és que pot causar defoliacions a l’alzina que poden trigar a recuperar-se entre tres i cinc anys. La Generalitat ja ha començat a fer tractaments aeris a comarques com el Maresme i La Selva, però el Consorci Forestal i l’Institut Català del Suro coincideixen a reclamar a l’Executiu català que “és insuficient” i que “cal més actuació”.

Albert Hereu, director de l’Institut Català del Suro, explica per què demanen “més contundència”:

Des de l’Institut Català del Suro, també diuen que aconsellen als propietaris “no fer la pela si hi ha afectació” perquè “pot comprometre la vida dels arbres”.

- Publicitat -
- Publicitat -

Harry Styles encén les alarmes del seu retorn amb una web misteriosa i cartells arreu del món

Després del retorn de Bruno Mars, ara és Harry Styles qui comença a moure fitxa i a alimentar l’expectació sobre el seu possible retorn musical. Sense cap anunci previ, el cantant britànic ha estrenat una nova pàgina web titulada We Belong Together, vinculada a la seva discogràfica, Sony Music. El portal presenta una estètica minimalista

Altres notícies