17.9 C
Pals
Dijous, 6 novembre 2025
- Publicitat -

La ComerÇiada comptarà amb més de 1.000 comerços participants i s’estén a les Terres de l’Ebre

La campanya inclourà més de 200 activitats i repartirà 10.000 euros en vals

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

La ComerÇiada ha aconseguit mobilitzar més de 1.000 comerços de 20 municipis en només tres anys. Aquest octubre, la campanya s’expandeix per primer cop a les Terres de l’Ebre, fet que la converteix en la seva edició més participativa i extensa.

La iniciativa, que impulsen la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona, les Cambres de Comerç de Girona i Palamós i una vintena d’associacions de comerciants, es farà del 6 al 12 d’octubre amb el lema “Batecs de vida al carrer”. Durant la setmana, s’han programat més de 200 activitats de dinamització comercial, cultural i comunitària.

Per fidelitzar la clientela, els comerços participants posaran en circulació 10.000 euros en vals de compra. A més, s’ha estrenat la pàgina web lacomerciada.cat, on es pot consultar l’agenda i el llistat d’establiments adherits.

Durant la presentació, la presidenta de la Federació de Comerç de les Comarques Gironines, Mercè Ramírez de Cartagena, ha destacat que el creixement de la campanya mostra que la unió del comerç local és la millor resposta als reptes del sector. També ha celebrat la incorporació de les Terres de l’Ebre i l’expansió territorial.

La presidenta de Fecotur Palamós, Carmina Ontiveros, ha subratllat que la ComerÇiada visibilitza els comerciants com a agents de cohesió social i dinamització urbana. Per ella, comprar al barri és també passejar, conversar i viure l’experiència del comerç de proximitat.

Per la seva part, Albert Gómez, responsable de Comerç de la junta de la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona, ha destacat la força del projecte per sumar entitats molt diverses i oferir una experiència de compra diferenciada.

També hi ha participat el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, que ha posat en valor el comerç com a motor de vida local i atractiu turístic. La cloenda ha anat a càrrec de la directora general de Comerç, Marta Angerri, que ha expressat el suport institucional i ha animat a fer créixer el projecte com a model de cooperació territorial.

Com a novetat, la campanya incorpora una cançó pròpia, interpretada pel cantautor Pau de Ponts, amb una lletra que reivindica el valor humà i comunitari del comerç local.

La ComerÇiada vol consolidar-se com una cita anual de referència a Catalunya, amb l’objectiu de reforçar el comerç de proximitat com a motor econòmic, social i cultural. El projecte aposta per una manera de consumir més conscient i arrelada al territori.

- Publicitat -
- Publicitat -

És necessària la ONU?

Aquest dies s’està commemorant el 80è aniversari de la creació de Nacions Unides, de l’ONU per entendre’ns. Ara, 80...

Altres notícies