La Fúmiga és el primer grup confirmat del Festival Portalblau 2026. El grup valencià actuarà el 7 d’agost de 2026 al Fòrum Romà – Museu d’Arqueologia de Catalunya Empúries, a l’Escala, dins la gira de comiat “L’últim abraç”.
Aquest serà l’únic concert anunciat per la banda a l’Alt Empordà. Les entrades ja són a la venda al web oficial del festival Portalblau.cat a un preu de 36 euros.
El concert començarà a les 10 de la nit i comptarà amb Naina com a telonera. L’artista valenciana, de només 19 anys, presentarà el seu primer treball, “Atrevida”, i avançarà algunes cançons del seu futur àlbum, previst per al 2026.
Amb més de 500 concerts, dos discos d’or i més de 150 milions de reproduccions a plataformes digitals, La Fúmiga ha esdevingut un dels grups més influents de la música en valencià. Format per onze músics i nascut el 2012 a Alzira, ha sabut combinar ritmes festius i sons urbans amb un missatge compromès.
L’actuació a Portalblau tindrà lloc en un espai patrimonial únic com és el jaciment d’Empúries, amb vistes al mar Mediterrani, en un entorn que suma patrimoni i música en un dels festivals de referència de l’estiu.




