27.3 C
Pals
Dissabte, 6 setembre 2025
- Publicitat -

La Llongada recupera la memòria oral de la pesca a l’Estartit i mira cap a un futur vinculat a l’economia blava

El projecte, impulsat per l’Espai Medes i el Museu de la Mediterrània, combina entrevistes personals, rutes guiades i accions educatives per reforçar la identitat pesquera i generar noves oportunitats locals.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Llongada és una iniciativa que busca recuperar la memòria oral de la pesca a l’Estartit per projectar-la cap al futur. El projecte vol reforçar la identitat pesquera del municipi i generar noves oportunitats a través de la cultura i l’economia blava.

El projecte està impulsat per l’Espai Medes i el Museu de la Mediterrània, amb el suport de la Confraria de Pescadors de l’Estartit i l’Entitat Municipal Descentralitzada. La proposta reactiva una iniciativa anterior, ara amb una mirada més estratègica, educativa i comunitària.

En aquesta primera fase, s’han enregistrat sis entrevistes a persones vinculades al món mariner, com pescadors actius i jubilats, dones amb tasques relacionades amb l’ofici i altres veïns. Aquest material formarà part d’un documental que s’estrenarà a la tardor, i s’integrarà al Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània.

Aquest estiu s’ha posat en marxa una ruta guiada pel patrimoni marítim de l’Estartit, amb la voluntat d’apropar aquesta història als visitants. A partir de la tardor, es programarà també els caps de setmana, i es preparen materials educatius per a escoles i famílies.

Coordinat per l’antropòloga Maria Ribas, el projecte inclou una mirada de gènere per visibilitzar el paper de les dones en la vida pesquera. La Llongada es planteja com un projecte de llarg recorregut, amb voluntat d’implicar-hi la comunitat local i oferir nous camins per al futur econòmic del municipi.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els caçadors gironins preveuen una temporada amb més senglars per les pluges abundants

El col·lectiu estrena 'Infocaça', una aplicació per notificar les batudes que ja compta amb 1.000 descàrregues.

Altres notícies