18.1 C
Pals
Dijous, 13 novembre 2025
- Publicitat -

La mala comunicació interna, principal causa de conflictes i pèrdua d’eficiència a les empreses

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
La mala comunicació interna, principal causa de conflictes i pèrdua d’eficiència a les empreses
Loading
/

En una conversa a De cap a cap, Neus Collado ha posat el focus en la importància de la comunicació interna en les empreses: “Perdem rendiment o eficiència amb el que realment hauríem de destinar energia”, ha afirmat. La coach explica que sovint el problema no és la manca de voluntat sinó que es comunica en idiomes diferents: el comercial parla el llenguatge del client, operacions parla el llenguatge de la capacitat interna, però no hi ha ningú que faci de “traductor”.

Collado descriu com intervé en sessions empresarials partint de situacions concretes: primer identifica els “silencis” o “no‑dits”, després fa que els equips s’asseguin junts per compartir i crear un llenguatge comú. “Una de les dinàmiques que faig és el role‑playing perquè els equips es posin en el lloc de l’altre i vegin la situació des d’un altre punt de vista”, ha explicat.

També proposa un sistema de semàfors per al compromís: el verd indica una acció clara i viable; el groc, una acció possible amb condicions; el vermell, una que ara no es pot assumir. Segons Collado, “aquests exercicis tan senzills posats en comú… eviten mil focs posteriors”.

Finalment, es fixa dues preguntes que considera cabdals per començar el canvi: “Què necessites?” i “Com et puc ajudar?”. Amb elles es busca trencar el cicle de queixa i activar la participació real de cada persona dins l’engranatge empresarial.

Temps de lectura: < 1 minut

Més àudios