L’Agència Catalana de l’Aigua prepara l’ampliació de la depuradora de la Pera

El contracte supera els 179.000 euros i estableix un termini d’onze mesos per definir les obres necessàries a les dues depuradores.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
Banner Tancaments Albert

L’Agència Catalana de l’Aigua ha adjudicat la redacció del projecte que definirà l’ampliació de la depuradora de la Pera, al Baix Empordà. El mateix contracte també inclou l’estació de Mas Masó, situada a Sant Jordi Desvalls, al Gironès, i servirà per determinar les actuacions necessàries a les dues instal·lacions.

El contracte s’ha formalitzat per més de 179.000 euros i l’empresa adjudicatària disposarà d’onze mesos per redactar el projecte. L’objectiu és preparar les dues depuradores per respondre a les necessitats futures de sanejament i definir les reformes necessàries a les instal·lacions actuals.

La depuradora de la Pera està en funcionament des de l’any 2012 i utilitza un tractament biològic amb eliminació de nitrogen. La instal·lació està preparada per tractar uns 130 metres cúbics d’aigua residual cada dia, una capacitat equivalent a les necessitats de prop de 540 habitants.

L’aigua tractada a les instal·lacions de la Pera s’aboca posteriorment a la riera de la Pera. El nou projecte haurà de concretar com s’amplia i es remodela aquesta depuradora per adaptar-la a les necessitats de sanejament previstes per als pròxims anys.

El contracte també inclou la depuradora de Mas Masó, a Sant Jordi Desvalls, que va entrar en servei el mateix any. Aquesta instal·lació pot tractar uns 85 metres cúbics d’aigua cada dia, una capacitat equivalent a una població de prop de 350 habitants. L’aigua depurada s’aboca a la riera de Santa Maria, dins la conca del Ter.

A banda de l’ampliació de les instal·lacions, els projectes hauran d’incorporar mesures per millorar l’eficiència energètica i reduir les emissions associades al funcionament de les depuradores. La redacció haurà de definir les solucions tècniques necessàries per assolir aquests objectius.

La planificació de les actuacions es farà mitjançant un sistema digital de modelatge de la construcció. Aquesta metodologia permet treballar amb una representació en tres dimensions de les instal·lacions i relacionar-la amb la informació tècnica necessària per desenvolupar el projecte.

L’adjudicació correspon ara a la fase de redacció i, per tant, encara no suposa l’inici de les obres d’ampliació de la depuradora de la Pera. El document resultant haurà de concretar les intervencions que s’hauran d’executar posteriorment a les dues instal·lacions.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
clinica milena
00:06:54

Els millors esmorzars amb Quim Casellas a DE CAP A CAP

      https://youtu.be/KPggwki4ilY
- Publicitat -
Banner dietetica genciana

Altres notícies