L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà ha aprovat una nova reorganització de les delegacions de govern després de les renúncies dels regidors Xavier Dilmé i Francesc Cabrillana el passat 10 d’octubre. Aquesta reorganització respon a la necessitat d’adaptar l’estructura municipal a la nova composició de l’equip de govern i millorar l’eficiència dels serveis públics.
El nou cartipàs crea noves àrees amb entitat pròpia com Gestió de l’Aigua, Residus i Contractació Municipal, per la seva importància estratègica en el funcionament de l’Ajuntament. També es redistribueixen funcions, com la gestió de circulació, que ara dependrà de Seguretat Ciutadana, i es crearan nous àmbits com Ocupació i Empresa per potenciar el desenvolupament econòmic i laboral.
L’equip de govern, sota la direcció de l’alcalde Òscar Aparicio Pedrosa, queda configurat de la següent manera:
-
Òscar Aparicio Pedrosa manté les competències de Gestió Econòmica, Seguretat Ciutadana, Contractació Administrativa i Ocupació i Empresa.
-
Eva Rovira Anglada, primera tinenta d’alcaldia, continuarà amb Cultura i Atenció Ciutadana, compartint responsabilitats amb l’alcalde en diverses àrees.
-
Dolors Molina Carrillo manté les competències en Educació, Igualtat i Feminismes, Gent Gran i Residència Geriàtrica, i assumirà Salut i Drets Socials.
-
Francesc Vidal Rodríguez continua amb Esports i Joventut, gestionant les instal·lacions esportives i les polítiques de joventut.
-
Gaetan Chapel continua amb Urbanisme i Comunicació Institucional, incorporant la gestió del Terracotta Museu.
-
Josep Maria Plaja Solà manté Medi Ambient i Transició Energètica, i assumeix Salut Pública, Deixalleria i Compostatge.
-
Martí Pérez Roca continua amb Promoció Econòmica i Comerç Local, afegint-hi Turisme i la gestió del Mercat Setmanal.
Aquest nou cartipàs té com a objectiu millorar la coordinació entre les regidories, reforçant la col·laboració transversal en àrees com la gestió de residus, l’aigua, la via pública i els drets socials. El decret de reorganització va entrar en vigor el 22 d’octubre i es comunicarà oficialment al Ple Municipal, a més de publicar-se al Butlletí Oficial de la Província, l’e-Tauler i el Portal de Transparència.