1 C
Pals
Dimarts, 6 gener 2026
- Publicitat -

L’atur puja lleugerament al desembre a Girona malgrat la campanya de Nadal

El sector serveis concentra la majoria de nous aturats, malgrat la campanya de Nadal. Tot i aquest repunt, Girona lidera la reducció anual de l’atur a Catalunya, amb prop de 2.000 aturats menys que fa un any.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’atur ha pujat lleugerament al desembre a les comarques gironines, amb 128 persones més a les llistes de desocupats. L’increment és del 0,45% i situa el nombre total de persones sense feina en prop de 28.500. Segons les dades del Ministeri de Treball, la campanya de Nadal no ha servit per reduir la desocupació.

El sector serveis, que inclou hostaleria i comerç, ha estat el més afectat, amb 71 nous aturats. La resta provenen de la construcció (23), l’agricultura (20) i la indústria (14). Més de 16.000 dels desocupats són dones i 2.300 tenen menys de 25 anys.

Malgrat l’augment mensual, Girona és la demarcació catalana amb una caiguda més forta de l’atur durant l’any 2025, amb gairebé 2.000 aturats menys que el desembre anterior. El descens anual és del 6%, el doble de la mitjana catalana.

En paral·lel, també ha disminuït l’afiliació a la Seguretat Social, amb la pèrdua de prop de 2.900 llocs de treball respecte al novembre. Actualment hi ha 362.000 persones afiliades, però en comparació amb fa un any, la xifra ha crescut en més de 6.700 treballadors.

També han baixat els contractes signats durant el mes de desembre. Se n’han registrat prop de 18.300, dels quals gairebé 12.000 són temporals. Són 1.400 menys que el novembre, una reducció del 7%.

- Publicitat -
- Publicitat -

Catalunya activa l’alerta per fred extrem i per ventades de més de 100 km/h a l’Empordà

Catalunya entra en alerta per una onada de fred intens que durarà com a mínim fins al 7 de...

Altres notícies