Girona és l’única demarcació catalana que redueix les víctimes mortals per accident de trànsit aquest 2025. Fins al 30 de novembre, han mort 19 persones a les carreteres gironines, tres menys que l’any passat.
A la demarcació, la comarca de la Selva ha acumulat 8 víctimes, seguida de l’Alt Empordà amb 5. Aquestes dues comarques concentren la major part de la sinistralitat mortal de la zona.
En canvi, les demarcacions de Barcelona i Tarragona han augmentat la xifra de morts. A Barcelona han perdut la vida 60 persones, 7 més que l’any passat. Aquesta demarcació acumula 28 dels 42 motoristes morts enguany. Les comarques amb més víctimes són el Vallès Occidental, el Baix Llobregat i el Vallès Oriental. A Tarragona, hi ha hagut 28 víctimes mortals, dues més que el 2024. L’autopista AP-7 concentra la major part dels sinistres greus d’aquesta zona.
En el conjunt de Catalunya, 132 persones han perdut la vida en accidents de trànsit entre l’1 de gener i el 30 de novembre. Això representa 5 morts més que el mateix període del 2024. Tot i aquest increment, la xifra és un 21% inferior a la del 2019, any de referència del Pla de Seguretat Viària.
El 2025, els col·lectius vulnerables —motoristes, vianants i ciclistes— han representat gairebé la meitat dels morts. En concret, han perdut la vida 42 motoristes, 13 vianants i 5 ciclistes, xifra que suposa el 45% del total de víctimes.
També destaca l’augment de morts entre joves menors de 35 anys, amb 50 víctimes, 14 més que l’any passat. D’aquestes, 23 tenien entre 15 i 24 anys i 25 tenien entre 25 i 34 anys.
Les vies amb més sinistres mortals són l’autopista AP-7, la C-58 i la N-II, que acumulen gran part de les víctimes. Tot i això, la sinistralitat es manté dispersa arreu de la xarxa viària catalana.




