L’Hospital de Palamós ha activat el servei ICO24hores per atendre les urgències dels pacients amb càncer. Aquesta nova línia telefònica està disponible tot el dia, cada dia de l’any, i ofereix atenció especialitzada per a persones que segueixen tractaments oncològics o hematològics.
Fins ara, els pacients només podien consultar problemes de salut entre les vuit del matí i les tres de la tarda, de dilluns a divendres. Fora d’aquest horari, calia anar directament al servei d’urgències. Amb ICO24hores, poden trucar a qualsevol hora per rebre consells o saber si han d’anar a l’hospital.
El nou servei ajuda a millorar la seguretat dels pacients al seu domicili. També permet aprofitar millor els recursos dels serveis sanitaris, evitant consultes innecessàries i derivant només els casos que realment ho requereixen.
La línia ICO24hores funciona en altres centres de Catalunya des de fa gairebé vint anys i ara arriba també a Palamós. Forma part de la xarxa de l’Institut Català d’Oncologia, que coordina l’atenció amb diversos hospitals del territori.
Amb aquesta incorporació, l’Hospital de Palamós garanteix una atenció més equitativa i personalitzada als pacients oncològics. El servei busca millorar la qualitat de vida durant tot el tractament, oferint un suport continuat més enllà de l’horari habitual.