L’Oficina de la Policia Local a Calella de Palafrugell torna a apostar un any més per l’atenció ciutadana de proximitat. Ho ha explicat el cap de la Policia Local de Palafrugell, David Puertas, que també ha fet molt bona valoració de l’Oficina de la Policia Local a Calella de Palafrugell. El servei va obrir el passat 23 de juny i estarà actiu fins al 14 de setembre, d’11 a 14 h durant tots els dies de la setmana.
David Puertas apunta que l’Oficina funciona tan pels ciutadans i visitants de Calella com per altres nuclis de població com Tamariu, Llafranc o, fins i tot, Pals. “L’Oficina s’està convertint en un punt de referència durant els mesos d’estiu”, explica el cap de la Policia Local.
Puertas explica que la tendència aquest estiu és més baixa que l’any passat i majoritàriament es posen denúncies senzilles vinculades a furts i robatoris, conflictes de convivència, consultes dels ciutadans o visitants que venen a la zona, entre altres. L’agent destinat en aquesta comissaria descentralitzada se suma a les patrulles que es troben actives entre els nuclis de Calella de Palafrugell, Tamariu i Llafranc.
Segons la regidora de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Palafrugell, Judit Zaragoza, el bon funcionament d’aquesta Oficina i les grans valoracions que va tenir la temporada passada, enguany s’ha decidit tornar-la a obrir. Destaca, a més, que la voluntat del govern municipal és mantenir aquesta Oficina pel que resta de mandat durant la temporada estival.
Durant el 2024, l’Oficina va atendre unes 200 persones i va gestionar un total de 75 denúncies. Aquestes denúncies van ser en temes de danys materials a vehicles, soroll i molèsties veïnals, objectes perduts i furts a les platges o en espais públics. L’ús del servei va ser valora de manera molt positiva pels usuaris, destacant-ne la proximitat, l’accessibilitat i la funció informativa. També s’ofereixen consells de seguretat, el tràmit d’incidències, l’orientació sobre normatives municipals i la resposta a consultes relacionades amb la convivència i la seguretat ciutadana.