Marc Piferrer i Gerard Ventura: “Portem tres dies de Flors i Violes i l’afluència de gent al municipi és molt bona”

Palafrugell ja està immers en la setzena edició del Festival Flors i Violes, que va començar el vespre del dimarts 30 d’abril i s’allargarà fins diumenge 5 de maig. Aquest any, el certamen s’ha estès un dia més respecte edicions anteriors per aprofitar el festiu de l’1 de maig i s’hi esperen milers de visitants durant tot el cap de setmana. I per parlar de l’edició d’enguany del festival ens han visitat al Supermatí el regidor de promoció econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell, Marc Piferrer, i amb el programador i codirector del festival, Gerard Ventura

La inauguració ha deixat imatges de carrers plens i places com la de Can Mario o Plaça Nova totalment abarrotades. L’ambient festiu es va fer notar des del primer dia, amb propostes per a tots els públics, i especialment amb concerts, decoracions florals i instal·lacions artístiques. Durant el dia festiu de l’1 de maig, Palafrugell va viure una de les jornades més multitudinàries que es recorden del festival.

L’edició d’enguany presenta més de 100 activitats distribuïdes per una vintena d’espais del municipi, alguns dels quals s’han obert al públic exclusivament per a l’ocasió. És el cas del Centre Fraternal, l’edifici del Mercantil o l’asil, que es poden visitar amb intervencions artístiques singulars. Altres espais com el Camí Fondo o la plaça Ramon Margalef també han estat recuperats com a escenaris del festival. En parla Gerard Ventura.

La combinació de decoració floral, art efímer i música en directe ha esdevingut la marca distintiva del Flors i Violes. Aquest any s’hi afegeixen actuacions destacades com les de Ginestà i Cala Vento, i una programació diürna pensada especialment per al públic familiar. L’objectiu és fomentar la participació de la ciutadania i alhora donar vida als espais comercials i culturals de Palafrugell.

Des del consistori, el regidor de promoció econòmica Marc Piferrer ha destacat que es tracta d’una iniciativa transversal que no seria possible sense la implicació d’entitats, associacions juvenils i comerciants. A més, aquest any per primer cop, l’Ajuntament ha encarregat un estudi per quantificar l’impacte econòmic i turístic del festival sobre el municipi.

El codirector artístic del festival, Gerard Ventura, ha remarcat que la clau de l’èxit és la diversitat de la programació i la possibilitat de descobrir racons habitualment tancats o desconeguts. A més, ha assegurat que els espais familiars durant el dia i els caps de cartell a la nit són una fórmula que atrau públic d’edats i perfils molt diversos.

A mesura que avancen les jornades, s’espera que el ritme d’activitats es mantingui intens fins diumenge. El punt d’informació instal·lat a Plaça Nova ofereix fulletons amb el plànol de tots els espais decorats i programacions per facilitar la visita. També es pot consultar tota la informació al web municipal i als perfils de xarxes socials del festival.