L’Alt i el Baix Empordà han registrat un augment dels habitatges iniciats durant el 2025, segons les dades presentades per l’Associació de Promotors de Catalunya i CaixaBank. El director general de l’entitat, Marc Torrent, defensa incrementar l’oferta d’habitatge i agilitzar els tràmits administratius per facilitar l’accés a la vivenda.
En una entrevista al Supermatí, el director general de l’Associació de Promotors de Catalunya, Marc Torrent, ha valorat positivament les dades d’habitatges iniciats a les comarques empordaneses durant el 2025. Les xifres es van presentar aquest dilluns en una jornada celebrada a l’Escala sobre la situació del sector immobiliari.
Segons Torrent, l’Alt Empordà ha registrat 315 habitatges iniciats, un 8% més que l’any anterior, mentre que al Baix Empordà la xifra arriba als 1.062 habitatges, amb un increment del 28%. “Les dades d’aquest darrer exercici són prou positives”, ha destacat.
El director general de l’entitat ha explicat que aquesta tendència es manté des del 2015, coincidint amb la recuperació progressiva del sector després de la crisi immobiliària. Segons ha detallat, el fenomen es concentra especialment als municipis costaners de la Costa Brava, tot i que també hi ha activitat als municipis interiors.
Entre els municipis amb més habitatges iniciats destaquen Calonge i Sant Antoni, Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, Palamós, Roses i Llançà. En el cas de Palafrugell, durant el 2025 s’han registrat 104 habitatges iniciats.
Torrent ha assegurat que una de les principals dificultats del sector és la burocràcia. Segons ha explicat, el procés complet per construir un habitatge pot allargar-se fins als tres anys i aproximadament la meitat del temps correspon a tràmits administratius.
“Pràcticament la meitat és tràmit burocràtic”, ha afirmat. Per això, el sector reclama agilitzar processos com les llicències d’edificació o les cèdules d’habitabilitat per reduir terminis.
El director general de l’Associació de Promotors de Catalunya també ha defensat la necessitat d’incrementar l’oferta d’habitatge assequible i de protecció oficial. En aquest sentit, ha recordat que les xifres de VPO a les comarques empordaneses continuen sent baixes.
Torrent ha destacat el paper del Pla 50.000 impulsat per la Generalitat, basat en la col·laboració público-privada per construir habitatges assequibles en sòl públic.
Pel que fa al futur del sector, ha assegurat que Catalunya necessita augmentar significativament la construcció d’habitatges. “Hauríem de tendir a gairebé doblar aquesta xifra”, ha afirmat en referència a la producció anual actual al conjunt del país.



