En una entrevista concedida al programa especial de Ràdio Capital i Ràdio Begur, l’orquestra cubana Mariana y la Maquinària ha expressat la seva emoció per actuar per primera vegada a la Fira d’Indians de Begur, precisament coincidint amb el llançament mundial del seu nou disc “Avilonia”.
“Estem flipant! Sabíem que hi havia connexions entre Cuba i Catalunya, però l’acollida aquí ha superat totes les expectatives”, afirmava Mariana, la cantant i líder del grup. Procedents de l’Havana, el grup ja coneixia la fira des de feia temps i havien volgut venir-hi des de fa anys.
El seu concert, que han dividit en dues parts, combina els grans èxits del seu repertori amb cançons d’aquest nou treball discogràfic, que encara no s’ha estrenat ni a Cuba. “Volíem fer aquest regal a Begur. Hem triat els temes segons el que ens ha demanat el públic català per xarxes”, explica la banda.
El disc “Avilonia”, amb només vuit setmanes al mercat, ja ha despertat gran interès. Alguns assistents al concert del dia anterior cantaven les cançons abans que sonessin, fet que ha sorprès molt positivament als membres de l’orquestra.
Musicalment, Mariana i la Maquinària es defineixen com una formació que defensa la música cubana, però amb una forta aposta per la fusió: “Fem salsa, merengue i altres ritmes caribenys, però hi afegim energia, espectacle i molta interacció amb el públic”.
També tenen clara la seva filosofia musical: “La música evoluciona ràpid. Cal respectar les arrels, però també renovar-se constantment. Ja estem preparant nous temes i videoclips”, han anunciat.
Sobre l’experiència a Catalunya, l’orquestra ha destacat la familiaritat, l’escalf i el bon ambient que s’hi respira: “Aquí, amb tants cubans i catalans balladors, el públic entén perfectament el que fem. És com estar a casa”.
Preguntats sobre si tornarien, la resposta ha estat clara: “Encara no hem actuat i ja estem pensant a tornar l’any que ve!”. La connexió ha estat instantània, i Begur ha rebut Mariana i la seva Maquinària com si hi haguessin actuat tota la vida.