Un home va morir aquest dissabte després de separar-se del grup d’excursionistes amb qui caminava pel camí de ronda de Begur i entrar a mar a la punta d’en Toni, abans d’arribar a la cala de Sa Riera en direcció nord. Els GRAE subaquàtic dels Bombers de la Generalitat van trobar l’home sota l’aigua sense vida.
Els Bombers de la Generalitat van rebre un avís per part d’un grup de 60 excursionistes que feia el camí de ronda des de Sa Tuna a la platja de Pals i trobaven a faltar un dels seus membres. L’alerta es va donar passades les 19 h. Immediatament, es van mobilitzar fins a 9 dotacions dels Bombers: efectius terrestres del parc de La Pera; del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) Muntanya des d’Olot i Cerdanyola amb els submarinistes de GRAE Subaquàtic; l’helicòpter del GRAE i efectius del Grup Operatiu de Suport (GROS), en previsió de què calgués infraestructura de comandament per a la recerca nocturna.
Els Bombers de la Generalitat, juntament amb efectius policials, van iniciar la recerca per terra i aire tot resseguint el perfil del camí de ronda, que en aquest tram presenta punts on hi ha perill de caure al mar. Van ser els efectius GRAE de l’helicòpter els qui van detectar, a les 20:52 hores, unes pertinences que algú havia deixat a la punta d’en Toni, poc abans d’arribar a la cala de Sa Riera en direcció nord.
La recerca subaquàtica es va emprendre poc després que l’helicòpter diposités el personal a terra i es constatés, per la documentació present a la motxilla, que les pertinences eren de l’home desaparegut. Tot apuntava que havia entrat a banyar-se i no n’havia sortit, cosa que va confirmar la trucada d’un ciutadà al 112 que alertava que un home havia entrat a l’aigua feia hores i no l’havia vist de nou.
Sota la coordinació de Salvament Marítim i en col·laboració amb la Guàrdia Civil, que va posar una embarcació a disposició del GRAE Subaquàtic, es va iniciar una recerca amb tècniques d’immersió nocturna i a les 22.21h GRAE Subaquàtic alertava de la presència d’un cos a tres metres de profunditat. Sota supervisió policial per part de la Guàrdia Civil, es va hissar el cos i se’l va traslladar al port de l’Estartit, on els agents estatals van fer-se càrrec de les diligències judicials.
Els Mossos d’Esquadra van participar en l’operatiu de recerca, amb 3 dotacions terrestres i 2 marítimes, així com les policies locals de Begur i Pals.