El Servei Català de Trànsit ha engegat aquest cap de setmana de Sant Joan mesures per reordenar el trànsit que volen evitar que els vehicles que vagin a l’Escala passin pel centre de Torroella de Montgrí. D’aquesta manera, es vol descongestionar la situació i reduir el nombre de cues que s’acumulen cada estiu.

S’aposta per un itinerari alternatiu senyalitzat de juny a setembre que redistribueixi els cotxes, donat que la carretera C-31, que creua Torroella, esdevé l’eix que comunica moltes destinacions d’oci a l’Alt i al Baix Empordà.

S’aposta per un itinerari perifèric en sentit Costa Brava-Nord, que començarà a la rotonda d’entrada a Torroella, abans de creuar el Ter. Es proposa als cotxes que passin per les carreteres GI-643 i C-252 per anar a l’Escala o Figueres. Això voldrà dir que els cotxes passaran per Parlavà, i fins a Verges, on els cotxes tornaran a la C-31.

Aquestes mesures no signifiquen que els cotxes no puguin circular en direcció nord per la C-31 per dins de Torroella. Això sí, la senyalització anima a no fer-ho avisant, amb un triangle vermell, del perill de retencions que hi ha si es segueix la ruta habitual.

Aquests són els dos itineraris possibles. El del nord és l’habitual. El del sud, és el que passa per Serra de Daró, Fonolleres, Parlavà i Ultramort, és el que proposa Trànsit. A més, podeu veure en temps real la situació del trànsit a cadascun dels dos camins.

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí i el Servei Català de Trànsit es van reunir aquest mes de març per buscar alternatives per evitar l’efecte de les cues a l’estiu al pont de Torroella.

El problema actual és que tot el trànsit entre la Costa Brava Sud i bona part del Baix Empordà per la C-31 amb l’Alt Empordà ha de passar pel centre de Torroella, cosa que genera llargues retencions.

Amb l’objectiu d’evitar aquesta situació, i segons va explicar llavors el regidor responsable de seguretat ciutadana i mobilitat, Josep Martinoy, s’han creat aquestes noves senyalitzacions perquè els conductors puguin saber que hi haurà retencions i siguin a temps de canviar la ruta.

Martinoy explicava a Ràdio Capital les possibles alternatives a creuar el municipi en casos de retencions importants.

A la reunió de treball hi van participar, per part de la Generalitat, Albert Ballesta, director dels Serveis Territorials d’Interior; Susanna Poch, cap del SCT a Girona; Jan Peña, responsable de Gestió del Trànsit del SCT, i els caps i sotscap de Trànsit dels Mossos d’Esquadra. Per part de l’Ajuntament, hi van ser l‘alcalde, Josep Maria Rufí; el primer tinent d’alcalde, Jordi Colomí; el regidor de Mobilitat, Josep Martinoy, i el Cap de la Policia Local, Vicenç Montero.