Palafrugell congela la majoria de tributs municipals per al 2026 i aplica ajustos puntuals

L’Impost sobre Béns Immobles i la taxa d’escombraries s’actualitzen, però s’amplien les bonificacions per alleugerir l’impacte.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palafrugell ha aprovat les ordenances fiscals per al 2026, amb una proposta centrada en la contenció dels tributs i l’aplicació només d’ajustos necessaris per garantir el funcionament dels serveis públics i complir la normativa estatal.

El regidor d’Hisenda, Marc Piferrer, ha remarcat que “la prioritat és contenir la pressió fiscal en un context encara marcat per la inflació” i ha destacat que s’ha pogut congelar la majoria d’impostos “gràcies a l’esforç col·lectiu dels últims anys”.

Entre els tributs congelats hi ha l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, l’Impost sobre Construccions, l’Impost de Plusvàlua i l’Impost sobre Activitats Econòmiques, així com la taxa d’obertura d’establiments. Aquests impostos ja havien registrat increments en exercicis anteriors.

Els ajustos aprovats inclouen un increment del 2% en l’Impost sobre Béns Immobles (IBI), una xifra inferior a la inflació actual. Es mantenen totes les bonificacions vigents i s’amplia l’ajuda per a la instal·lació de plaques solars, que ara també inclourà hotels, a més d’habitatges, comerços i indústries.

Pel que fa a la taxa d’escombraries, augmentarà un 22%, en aplicació de la normativa que obliga a finançar aquest servei amb una taxa específica. El 2026 entrarà en vigor el nou contracte de recollida, que millorarà el servei però incrementa els costos. Com a mesura compensatòria, les persones usuàries de la deixalleria tindran una bonificació del 35%.

També s’ha aprovat un increment del 5% en la taxa d’aigua, derivat de l’augment dels costos generals del servei.

Les ordenances fiscals s’han aprovat amb els vots a favor de l’equip de govern (PSC i Som Gent de Palafrugell), l’abstenció d’Esquerra Republicana i En Comú Podem, i els vots en contra de Junts i VOX.

- Publicitat -
- Publicitat -

Detingut a Palafrugell un multireincident amb més de 40 detencions per escopir a un nadó de deu mesos davant de la mare

La Policia Local el va arrestar poca estona més tard per un delicte de vexacions, un cop es van denunciar els fets.

Altres notícies