La Fageda augmenta les vendes gràcies a l’afició de la centenària Maria Branyas a menjar els seus iogurts

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La olotina Maria Branyas es va morir a cent disset anys l’agost de 2024, i ara els iogurts de la Fageda han tingut un fort auge pel ressò d’un estudi sobre longevitat.

La Fageda, la cooperativa garrotxina que fabrica iogurts i bífidus, postres lactis, gelats i melmelades, ha augmentat un 5% les seves comandes després de conèixer-se que Maria Branyas, que va morir a 117 anys l’agost del 2024, prenia els seus iogurts cada dia i tenia una microbiota “com la d’una nena”, segons que va revelar un estudi.

L’estudi, de l’Institut Josep Carreras, va analitzar el cas de la supercentenària catalana, liderat pel cap del grup d’Epigenètica del Càncer del centre, Manel Esteller, i les conclusions van arribar aviat a la premsa internacional. “Vam començar a notar un augment de trucades fa un parell de setmanes, quan la premsa britànica, com The Times, va recollir l’estudi sobre la longevitat de Maria Branyas, i en dues setmanes hem rebut les mateixes consultes que en un any”, destaca la responsable de comunicació de La Fageda, Esther Carreras.

En una entrevista al programa DE CAP A CAP, Carreras apunta que les últimes setmanes han rebut 400 consultes, unes quantes procedents del Regne Unit i els Estats Units, que han contribuït en part a aquest augment de comandes, d’uns 80.000 envasos més.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Crim anuncia una pausa indefinida després de 17 anys de trajectòria

Crim ha anunciat una pausa indefinida després de 17 anys de trajectòria. El grup tarragoní de punk-rock ho ha comunicat a través de les xarxes socials amb un escrit titulat “Potser hi ha final… 2010-2027”, en què explica que encara oferirà concerts durant aquest 2026 i el 2027 abans d’aturar l’activitat. “Ha estat de bojos.
- Publicitat -spot_img

Altres notícies