Palafrugell posarà en marxa el nou servei de recollida de residus i neteja viària el 15 de gener de 2026. El desplegament es reprendrà després que el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic ha desestimat el recurs presentat contra l’adjudicació i ha aixecat la suspensió del contracte.
El contracte s’ha adjudicat a l’empresa GBI Paprec per un import de prop de 62 milions d’euros i amb una durada de vuit anys. El servei inclou també la neteja del front litoral i la gestió de la deixalleria.
El nou sistema suposarà més recursos, renovació de la maquinària i nous contenidors a tot el municipi. A més, s’ampliarà la recollida porta a porta domèstica i comercial a prop de 5.200 habitatges de la Vila i Llofriu. Aquesta ampliació anirà acompanyada d’un suport específic als veïns i negocis implicats.
També es crearan punts nets i àrees d’aportació de residus amb accés mitjançant targeta, disponibles les 24 hores. L’Ajuntament reforçarà els serveis de neteja manual durant tot l’any i incorporarà més escombradores, especialment a les tardes.
A les platges, es renovaran totes les bateries de contenidors i es faran campanyes de sensibilització per millorar l’ús dels serveis. El nou contracte preveu també la subcontractació d’un centre de treball social, que es farà càrrec del manteniment i neteja dels contenidors, sense cost afegit per al consistori.
L’Ajuntament ha redefinit el calendari d’implantació amb l’empresa adjudicatària, tenint en compte el traspàs entre l’antiga i la nova empresa. Durant el període transitori, les millores s’aniran aplicant a mesura que es desplegui la nova operativa. El consistori es compromet a informar la ciutadania amb antelació sobre qualsevol canvi que afecti la recollida i la neteja.




