Palamós ha commemorat el 30è aniversari del seu agermanament amb la ciutat alemanya de Rheda-Wiedenbrück. La celebració va tenir lloc aquest dilluns a l’espai cultural de la capella del Carme, amb la presència de l’alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i de l’alcalde de Rheda-Wiedenbrück, Theo Mettenborg.
L’acte ha reunit representants dels ajuntaments i de les entitats que han impulsat l’agermanament, com Palamós Connecta i Palamós Freunde, que han estat clau per mantenir i enfortir els vincles entre les dues ciutats. Durant la commemoració es va fer un reconeixement tant a les persones que van iniciar el projecte com a les noves generacions que asseguren la seva continuïtat.
Coincidint amb aquesta celebració, una trentena de joves de Rheda-Wiedenbrück es troben aquesta setmana a Palamós, acollits per famílies del municipi. El grup participa en diverses activitats esportives i culturals, en el marc dels intercanvis habituals que s’organitzen com a part del pacte d’agermanament.
La relació entre les dues ciutats es remunta a l’any 1987, quan es van iniciar intercanvis entre clubs de bàsquet. Aquests contactes van portar a la signatura formal del pacte d’agermanament l’any 1995, i des d’aleshores s’han consolidat relacions estables en els àmbits cultural, juvenil, educatiu, esportiu i social.
Palamós també manté des de l’any 2017 un pacte d’agermanament amb l’Ametlla de Mar, en reconeixement a la llarga relació familiar i cultural entre ambdues poblacions.