Palamós crea un fons solidari de 15.000 euros per col·lectius vulnerables per pagar el deute del consum d’aigua

L’Ajuntament de Palamós i la companyia d’aigües del municipi han establert un nou conveni de col·laboració per aquest 2025, que segueix la línia dels que s’han impulsat en els darrers anys, i que és adreçat a les famílies del municipi amb greus dificultats econòmiques, facilitant doncs el dret d’accés a l’aigua potable a les persones més desfavorides

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palamós i la Companyia d’Aigües de Palamós SA (CAPSA) han arribat un any més a un acord per impulsar una ajuda pel pagament del deute de consum d’aigua orientat a les famílies del municipi amb greus dificultats econòmiques, facilitant el dret d’accés a l’aigua potable. El fons d’enguany és de 15.000 euros que aporta CAPSA a fons perdut, amb l’objectiu de concedir ajuts socials puntuals consistents en l’exempció del deute corresponent a factures d’aigua.

El fons de solidaritat es destinarà a contribuir a la liquidació total o parcial del deute corresponent a les factures del servei municipal de l’aigua, d’aquelles unitats familiars que estiguin en situació de precarietat i vulnerabilitat econòmica acreditada pels Serveis Socials de l’Ajuntament.

El protocol presentat per la Companyia d’Aigües Palamós permet regular les actuacions que es duen a terme davant de situacions de pobresa energètica i vulnerabilitat econòmica, que provoquen la impossibilitat d’atendre dins el termini previst, les factures per al consum d’aigua, evitant que es portin a terme talls de subministrament. Amb el fons de solidaritat es podrà eximir del pagament del deute corresponent al consum d’aigua, incloent-hi impostos i tributs, a aquelles unitats familiars que estiguin en situació de precarietat i vulnerabilitat econòmica.

L’ajuda es pot aconseguir amb un document expedit pels Serveis Socials de l’Ajuntament, que permet acreditar una situació econòmica que justifiqui l’atorgament de part d’aquest fons com a mesures urgents d’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica sobre la situació de risc d’exclusió residencial.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Una seixantena d’establiments participen en la Botiga al Carrer de Platja d’Aro

Una seixantena d’establiments de Platja d’Aro han participat aquest cap de setmana en una nova edició de la Botiga al Carrer. Els comerços han tret part de la seva oferta al carrer. Hi han ofert descomptes i promocions de final de temporada. La proposta també ha inclòs música en directe i ha atret residents i visitants als principals eixos comercials.
- Publicitat -spot_img

Altres notícies