Palamós ha tancat una nova edició del projecte Rossinyol amb un acte de cloenda que s’ha fet a la sala polivalent de la Biblioteca municipal. L’activitat ha comptat amb la presència dels joves participants, els seus mentors, representants de les escoles i responsables municipals.
El projecte Rossinyol promou la inclusió social i la ciutadania activa a través d’una xarxa de mentoria entre estudiants universitaris i alumnes nouvinguts. Les activitats ajuden a conèixer millor l’entorn i a fomentar l’ús social de la llengua catalana.
Enguany, set joves d’entre 12 i 15 anys han pres part en el projecte a Palamós. Són estudiants que han arribat fa poc al municipi i que provenen d’Hondures, Colòmbia i el Perú. Els han acompanyat set mentores de la Universitat de Girona, que han rebut una formació específica per desenvolupar aquesta tasca.
Durant diversos mesos, les parelles de mentors i mentorats han realitzat activitats lúdiques i culturals fora de l’horari escolar, com ara sortides i tallers. El projecte es coordina des del Servei de Ciutadania i Immigració de l’Ajuntament de Palamós, en col·laboració amb els centres educatius locals i la Universitat de Girona.