Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

20.9 C
Pals
Dilluns, 19 maig 2025
- Publicitat -

La portada – 13-01-2017

Miquel Curanta
Miquel Curanta
Em dic Miquel Curanta i sóc de Pals. Gestor cultural i de mitjans, he treballat a diverses emissores de Ràdio (Ràdio Begur, Ràdio Costa Brava, 40 Principals, M80 ràdio, Cadena SER, Flaix, Flaixbac, Ona Catalana, Catalunya ràdio). He estat director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (2018 - 2022) i del Club TRESC (2008 - 2018). També he fundat una productora de televisió (Creativa Audiovisual) i el 2001 vaig fundar Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
La portada - 13-01-2017
Loading
/
Reproductor d'àudio

Ahir vam conèixer que l’aeroport de Girona està perdent usuaris i ja està per sota dels 2 milions per segon any consecutiu. Aquesta davallada, s’atribueix a la pèrdua de destinacions que Ryanair feia des de l’aeròdrom gironí.

Però tot plegat, va començar ja fa uns quants anys, quan el govern de la Generalitat, va decidir tallar l’aixeta que li reportava a la companyia irlandesa, la no gens petita xifra de 30 milions d’€. És a dir, Ryanair funcionava a Girona i l’Aeroport funcionava bé, perquè el govern pagava a la companyia.

No és que haguem descobert la sopa d’all, perquè les administracions remenen el caler públic, com consideren que es pot utilitzar (i presumim de bona fe) millor per als ciutadans als que serveixen. I en aquest sentit, trobaríem molts casos similars. Aportacions a Seat o Nissan perquè mantinguin producció de models a les fàbriques de Barcelona, subvencions a diaris perquè facin edició en català i tants d’altres casos.

Ara bé… a canvi de què? perquè d’entrada, el servei de Ryanair és dolent amb ganes. A més, parlem d’una companyia que, guanyant una quantitat ingent de diners, tributa bàsicament a Irlanda i no aquí i a més, quan es va anunciar cap al 2012, que es retiraven els ajuts, la companyia de cost (i afegeixo, mal servei) va actuar amb una prepotència i amb certs tics de xantatge, segons van publicar diversos mitjans a l’època.

Així doncs, quan apareix la notícia de la disminució de passatgers des de Girona i l’associo al fet que Ryanair ha anat abandonant la instal·lació per anar cap a Barcelona (i per tant augmentar el seu benefici) no puc deixar de pensar dues coses. La primera, que la inflamació artificial de passatgers, gràcies als diners de tots, no tenia cap futur. La segona, que s’ha de treballar és i sobretot millor, per atraure companyies que creguin en les comarques de Girona i a ser possible, que ofereixin un servei a l’alçada del que exigiran els passatgers que vinguin a casa nostra, a través d’aquest mateix aeroport.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els empresaris de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró fan créixer la campanya d’estiu amb novetats destacades

L’èxit de participació dels darrers anys ha motivat la incorporació de més establiments, més premis i noves modalitats de sorteig. El gran sorteig final tindrà lloc l’11 de juliol a l’Ajuntament de Platja d’Aro.

Altres notícies