La calor nocturna afectarà especialment l’Alt i el Baix Empordà fins divendres al matí. Protecció Civil de la Generalitat manté l’alerta per altes temperatures, especialment durant la nit, a les comarques del litoral central i de l’Empordà.
L’episodi de calor extrema es va iniciar dissabte i ha deixat rècords de temperatura en moltes comarques. Tot i això, la previsió indica que les temperatures diürnes començaran a baixar aquest dimecres i dijous.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, només es mantindran avisos per calor diürna a les Terres de l’Ebre i al Segrià. La calor nocturna, en canvi, persistirà la matinada de dijous a divendres a les comarques empordaneses.
Davant aquesta situació, Protecció Civil demana als ajuntaments que disposin de llocs frescos i sales amb aire condicionat. També s’insisteix en la necessitat de vetllar per la seguretat de persones grans, malaltes, amb discapacitat o que treballin a l’aire lliure.