Protecció Civil tanca l’alerta de l’Inuncat però manté la prealerta per cabals elevats en diversos rius

Tot i això, el pla es manté en prealerta perquè alguns rius continuen amb nivells elevats. El temporal Regina ha generat prop de 600 trucades al 112 i encara hi ha carreteres afectades

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Protecció Civil ha desactivat l’alerta del pla Inuncat davant la millora de la situació meteorològica registrada en les últimes hores i la disminució progressiva del cabal dels rius. Tot i això, el pla es manté en situació de prealerta perquè alguns cursos fluvials continuen amb nivells elevats, especialment els rius Ter, Muga, Fluvià i Gaià.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut prop de 600 trucades relacionades amb els efectes de la borrasca Regina. La majoria s’han registrat al Barcelonès (91), el Vallès Occidental (66) i el Vallès Oriental (65). Pel que fa als municipis, Barcelona i Sant Joan de les Abadesses han estat alguns dels que han concentrat més avisos, juntament amb Sant Cugat del Vallès.

Pel que fa a la situació dels rius, a la conca de la Muga es mantenen cabals elevats aigües avall de l’embassament de Darnius-Boadella. A l’estació de Boadella d’Empordà, el riu encara supera el llindar de perill, tot i que amb una tendència a la baixa.

A la conca del Ter, el riu continua superant el llindar d’alerta al llarg del seu eix principal, des de la capçalera fins a la desembocadura. A més, la presa de Susqueda continua sobreeixint.

Pel que fa a les conques del sud, l’embassament del Foix ha començat a sobreeixir aquest dissabte a la tarda, tot i que amb un cabal per sota del llindar d’alerta. En paral·lel, el riu Gaià, a l’estació de Vilabella, encara es manté per sobre del llindar d’alerta, però amb tendència decreixent.

D’altra banda, el temporal encara manté afectacions a la xarxa viària. Segons el Servei Català de Trànsit, quatre carreteres continuen afectades per inundacions o esllavissades. L’N-260 segueix tallada al Ripollès per despreniments al quilòmetre 111, mentre que a l’Alt Empordà la GIV-6226 i la GIV-5041 continuen tallades per inundacions. També està interrompuda la BV-5301 al Montseny per una esllavissada.

- Publicitat -
- Publicitat -

Malestar amb la justícia a Palamós per la llibertat d’un lladre multireincident que acumula una seixantena de detencions

L'Ajuntament demana més recursos i els comerciants lamenten que la "bona feina" de la policia es quedi al jutjat.

Altres notícies