32.3 C
Pals
Dimarts, 1 juliol 2025
- Publicitat -

Quatre artistes gironins actuaran al Festival Itinera 2025 gràcies a una convocatòria per a músics de micropobles

El Festival Itinera i la Fundació La Caixa han escollit quatre formacions de les comarques gironines en la seva segona convocatòria per a artistes dels micropobles, en una edició del festival amb 9 concerts al Baix Empordà.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Festival Itinera i la Fundació La Caixa han anunciat els quatre artistes gironins seleccionats en la segona convocatòria per a músics de micropobles. Guillem Ballaz, Uma, Covertons i Duo Scala actuaran en l’edició del 2025 del festival, que recorre pobles catalans amb menys de 1.000 habitants.

La iniciativa vol donar visibilitat als projectes musicals que neixen en entorns rurals. També busca crear oportunitats perquè el talent emergent pugui accedir a escenaris i circuits professionals. En aquesta segona edició, el certamen ha rebut més de 90 propostes d’arreu de Catalunya, 33 de les quals procedien de la província de Girona.

Els artistes seleccionats ofereixen propostes diverses. Guillem Ballaz treballa en la recuperació del pandero quadrat i la música tradicional. Uma fusiona folk electrònic amb influències internacionals. Covertons és un trio amb més de deu anys de trajectòria i un repertori ple de sensibilitat. Duo Scala, fundat a Banyoles, combina swing, soul i bossa nova amb veu i piano.

El Festival Itinera se celebrarà del 7 de juny al 30 de novembre del 2025 amb més de 200 concerts gratuïts en espais emblemàtics dels micropobles. L’esdeveniment ofereix una programació amb artistes locals i internacionals i gèneres com el jazz, la música d’arrel o el pop.

L’edició d’aquest any del festival celebrarà 9 concerts en 8 micropobles diferents de la comarca del Baix Empordà, com són Gualta (en dues ocasions), La Tallada d’Empordà, Fonolleres, Marenyà, Albons, Torrent, Jafre i La Pera.

Amb aquesta convocatòria, el Festival Itinera referma el seu compromís amb la cultura de proximitat i el desenvolupament artístic en territoris rurals, donant continuïtat a una proposta que s’ha consolidat en poc temps.

- Publicitat -
- Publicitat -

Paula Badosa cau a Wimbledon davant Katie Boulter

La begurenca Paula Badosa s'ha acomiadat de Wimbledon després de caure ahir davant la britànica Katie Boulder per 2-6,...

Altres notícies