Els parcs naturals de l’Albera i el Cap de Creus han reobert aquest dilluns després de la rebaixa del Pla Alfa. El risc d’incendi passa de nivell màxim a nivell 3, però encara es considera molt alt en diversos punts.
Els Agents Rurals mantenen l’activació del Pla Alfa en 10 municipis de quatre comarques: Alt Empordà, Ribera d’Ebre, Segrià i Terra Alta. Tot i la millora de les condicions, es recomana extremar la precaució en zones boscoses i avisar al telèfon d’emergències en cas de detectar foc o fum.
Ahir diumenge, el risc extrem va obligar a tancar l’accés a espais naturals i a destinar la major part dels recursos a la prevenció. Durant l’activació del nivell 4 es van fer més d’un centenar d’actuacions preventives i es van interposar diverses denúncies per incompliments.
La millora arriba després de jornades de vigilància reforçada, en què han col·laborat Agrupacions de Defensa Forestal, Mossos d’Esquadra i personal voluntari de Protecció Civil.