26.5 C
Pals
Dimarts, 8 juliol 2025
- Publicitat -

Rescatat un veler amb dos tripulants a la deriva davant les illes Medes

La forta tramuntana va sorprendre l’embarcació francesa, que va ser remolcada fins al port de Roses

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Segons ha avançat el Diari de Girona, Salvament Marítim ha rescatat aquesta matinada de divendres un veler amb dos tripulants a bord que es trobava a la deriva prop de les illes Medes, a l’Estartit. El fort temporal marítim provocat per la tramuntana va sorprendre l’embarcació, que navegava cap a França.

L’alerta es va rebre a les dues de la matinada des del centre de Salvament de la Garde, a França. El veler, amb pavelló francès i sortit de Sevilla, havia patit la ruptura del pal i estava descontrolat al nord-est de les illes.

El Centre de Coordinació de Salvament de Barcelona va activar la Salvamar Lyra, amb base a Roses, que es va dirigir fins a la zona malgrat les difícils condicions meteorològiques. El vent bufava amb cops de fins a 70 quilòmetres per hora.

La tripulació de rescat va trobar el veler, anomenat Moulin Rouge, i va comprovar que els dos ocupants estaven sans i estalvis. A partir d’aquí van iniciar el remolcatge fins al port de Roses, on van arribar cap a les set del matí. L’operació es va donar per finalitzada sense cap incidència més, segons ha informat Salvament Marítim.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els pescadors de Palamós apunten que cal revisar les restriccions de pesca de la gamba o hauran d’amarrar les barques

Els pescadors ja han capturat prop de la meitat del màxim permès i alerten que podrien esgotar-lo al setembre, en plena temporada alta de demanda.

Altres notícies