11.4 C
Pals
Dimarts, 25 març 2025
- Publicitat -

Roben 127.000 euros a l’Ajuntament de Begur

Uns estafadors informàtics han sostret 8 milions d'euros a entitats públiques, inlcòs el consistori begurenc

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

8 milions d’euros és la xifra que uns estafadors informàtics han aconseguit robar a les administracions públiques catalanes, segons ha publicat el Diari de Girona. Els lladres han aconseguit sostreure aquesta quantitat enganyant a unes 25 administracions.

L’Ajuntament de Begur n’és un dels afectats: el consistori va abonar 127.000 euros a una suposada empresa de recollida d’escombraries. L’informe ja ha estat enviat al jutjat d’instrucció 5 de l’Audiència Nacional per investigar aquesta organització internacional.

El seu modus operandi sempre consistia en fer-se passar per proveïdors de serveis. Els lladres informaven, a través d’un correu electrònic, que havien canviat de compte per abonar la prestació d’un servei. Imitaven el logotip de l’empresa proveïdora original i creaven un altre e-mail molt similar per tal de reclamar el pagament de les factures. Tota aquesta informació l’obtenien del portal de transparència de l’administració pública en qüestió.

Una de les estafes més grans de l’entramat la va patir l’Ajuntament de Viladecans, arribant als 544.000 euros abonats. L’empresa Agrovial, el Centre Mèdic Delfos, la Mutua Universal Mugenat o el Consorci Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona en van ser també víctimes. El darrer, amb un pagament que va superar els 600.000 euros.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El viatge de les paraules 3×07 – Com es tradueix un llibre

Quan llegeixes una obra traduïda, et fixes en qui l’ha traduït? Si encara no ho fas, el programa d’avui...

Altres notícies