19.3 C
Pals
Divendres, 20 juny 2025
- Publicitat -

En marxa la campanya “Salut, emancipació i empoderament” per impulsar el benestar de les dones

La campanya, que es desenvoluparà d'octubre a desembre, està adreçada a dones amb la finalitat de millorar el seu benestar i la seva salut integral.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Servei d’Igualtat i Atenció a les Dones (SIAD) de la Bisbal de l’Empordà, en col·laboració amb el SIAD del Consell Comarcal del Baix Empordà i el finançament del Pacte d’Estat contra la violència, han programat un conjunt d’activitats dins de la campanya “Salut, emancipació i empoderament”. Aquestes activitats estan adreçades especialment a dones amb la voluntat de millorar el seu benestar i la seva salut integral. A més, aquests tallers també donen l’oportunitat a les dones de fer xarxa i serveixen per donar a conèixer el servei i recollir les seves necessitats.

Entre els mesos d’octubre a desembre s’han programat diversos tallers. Tots els dimecres, des del 26 d’octubre i fins el 14 de desembre, de 19 a 21 h a l’Ajuntament Vell de la Bisbal es proposa fer un cercle de dones. El taller vol ser un espai on reflexionar i prendre consciència, conjuntament, sobre la identitat com a dones. Vol ser un espai on connectar, compartir, aprendre i gaudir, que ajudarà a gestionar emocions i a desenvolupar l’autoestima i les hbailitats per relacionar-se. Les sessions aniran a càrrec de Neus Gòmez, psicòloga del SIAD del Consell Comarcal del Baix Empordà.

Per les amants de la música es proposa tot els dimarts del 8 al 29 de novembre, de 19 a 20:30 h a l’Ajuntament Vell, millorar el benestar físic, emocional, social, cognitiu i psicològic a partir de la musicoterapia. S’utilitzarà el model Guidded Imagery and Music o Imatge Guiada amb Música (GIM) per aprendre a desenvolupar estratègies efectives per manejar l’angoixa, l’estrès i l’ansietat, tot afavorint el benestar. Les sessions seran impartides per Anna Nadal, metgessa i musicoterapeuta.

Per últim, s’ha programat un taller d’autoprotecció el dijous 1 de desembre de 17 a 19:30 h, també a l’Ajuntament Vell de La Bisbal d’Empordà. L’activitat té per objectiu ensenyar tècniques per repel·lir i fugir davant  d’una agressió masclista. En el taller es podran aprendre accions com cobrir-se o defensar-se davant d’una agressió.

Per a la consellera comarcal, Sílvia Romero, “el dia a dia i les obligacions familiars i laborals sovint no deixen espai a la dona per tenir cura d’ella mateixa i empoderar-se. Amb aquest cicle volem donar les eines a tota aquella dona qui ho vulgui, a iniciar un camí cap a un millor benestar físic, mental i emocional, que repercuteixi en la salut integral”.

Les inscripcions a les activitats, que són gratuïtes, es poden formalitzar dins el 24 d’octubre a través del telèfon 972 64 23 10 o al correu [email protected].

- Publicitat -
- Publicitat -

El MMVV 2025 porta Maria Arnal, Jay-Jay Johanson, Sidonie i Mishima a Vic

El Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) celebrarà la seva 37a edició del 17 al 21 de setembre amb una programació de 73 actuacions que combinen talent local, estatal i internacional. La nova direcció artística —formada per Joan Rial, Jordi Casadesús i Rubèn Pujol— aposta per consolidar el MMVV com una fira musical de

Altres notícies