30.4 C
Pals
Dijous, 4 setembre 2025
- Publicitat -

Sant Feliu de Guíxols presenta la primera Fira de la Transició Energètica del Baix Empordà

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Sant Feliu de Guíxols acollirà la primera Fira de la Transició Energètica del Baix Empordà. L’esdeveniment tindrà lloc el divendres 26 i dissabte 27 de setembre i vol convertir-se en un punt de trobada entre administracions, empreses i ciutadania per abordar els reptes energètics de la comarca.

La fira està impulsada pel Consell Comarcal del Baix Empordà i l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, amb el suport d’altres institucions. Es durà a terme en dos espais del municipi: el Monestir de Sant Feliu, que acollirà la primera jornada, i el Passeig del Mar, on es farà la segona.

El divendres 26 de setembre se celebrarà una trobada institucional amb representants dels ajuntaments del Baix Empordà i d’altres administracions. Després de la inauguració, es faran ponències sobre les afectacions del canvi climàtic i la necessitat de desplegar infraestructures d’energies renovables. La sessió finalitzarà amb una dinàmica participativa per acordar la Declaració de Sant Feliu, un document per reforçar el compromís comarcal amb la transició energètica. Ho explica la consellera del Consell Comarcal del Baix Empordà, Agnès Gasull.

L’endemà, dissabte 27 de setembre, la fira es traslladarà al Passeig del Mar. S’hi instal·larà una carpa amb xerrades divulgatives, l’exposició ‘Cap a on anem?’ i una dotzena d’estands d’empreses i serveis. Els visitants podran conèixer propostes relacionades amb la mobilitat sostenible, les energies renovables, l’eficiència energètica, l’estalvi i la rehabilitació d’habitatges. Són declaracions de la regidora de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, Tili Ribera.

L’objectiu de la fira és accelerar el canvi cap a un model energètic més sostenible i resilient. També vol esdevenir una plataforma per a l’acció col·lectiva i la presa de decisions informades sobre el futur energètic del Baix Empordà. L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, celebra l’organització de la primera fira comarcal al municipi i considera que, a partir d’aquesta primera edició, cal el treball conjunt amb la resta de municipis del territori.

El president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Enric Marquès, afegeix que la transició energètica, a banda d’administracions i empreses, també és responsabilitat de la ciutadania, amb l’objectiu de minimitzar el seu consum.

Els interessats poden trobar més informació sobre la fira al web www.baixemporda.cat/ca/oficina-de-transicio-energetica-del-baix-emporda/fira-de-la-transicio-energetica-del-baix-emporda. 

- Publicitat -
- Publicitat -

La Santa Market tanca l’edició més multitudinària amb més de 250.000 visitants i 35 milions d’euros d’impacte

La Santa Market ha tancat aquest estiu la seva novena edició amb xifres rècord que la consoliden com un...

Altres notícies