Calonge i Sant Antoni s’ha adherit un any més al manifest del Consell de la Gent Gran de Catalunya. El text defensa el dret de les persones grans a viure amb dignitat i sense abusos. L’acte va incloure l’espectacle Show Gran Gent, amb humor, música i records al Teatre Mundet de Sant Antoni.
El Castell de Calonge serà l'escenari de la sisena edició d'Europa en Blau el 4 de juliol. La jornada reunirà representants institucionals, experts i acadèmics per analitzar els grans reptes de la Unió Europea. El programa abordarà la cultura, l'habitatge i la comunicació del projecte europeu. També s'hi lliurarà el Premi Francesc Gambús.
La xifra representa un increment d'un divuit per cent respecte de l'any anterior i consolida el creixement d'un programa que promou la sostenibilitat ambiental, social i econòmica dins les organitzacions.
Calonge i Sant Antoni celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el programa «Petites accions, grans onades», que ofereix activitats gratuïtes del 3 a l’11 de juny. La iniciativa inclou experiències immersives, tallers, sortides i xerrades per promoure la sostenibilitat, la protecció del litoral i la participació ciutadana.
El document fixa les línies d'actuació municipals per als pròxims anys i inclou una setantena d'accions vinculades a l'emancipació, la participació, la salut i la inclusió. Entre els principals objectius destaca la consolidació del nou Espai Jove de Sant Antoni.
El Consell Comarcal del Baix Empordà i diversos ajuntaments impulsen una agenda conjunta d’activitats per commemorar l’Orgull LGBTI+ durant el mes de juny. Hi haurà tallers, festes, espectacles i actes reivindicatius a municipis com Palafrugell, Platja d’Aro, Sant Feliu de Guíxols o Calonge i Sant Antoni.
El Festival Festiu de Calonge i Sant Antoni ha presentat la programació de la seva sisena edició, que se celebrarà del 13 al 22 d’agost al Castell de Calonge. Els Amics de les Arts, Judit Neddermann i la Ludwig Band encapçalen un cartell que aposta per artistes catalans, efemèrides destacades i una oferta musical diversa que inclou jazz, música clàssica i cobla.
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha incorporat prop d’1,1 milions d’euros al pressupost d’aquest any procedents del romanent de tresoreria. Els recursos es destinaran a millorar carrers, edificis municipals, parcs públics i camins de ronda. També serviran per reforçar activitats culturals, educatives, mediambientals i de promoció del municipi.
Calonge i Sant Antoni impulsa la segona edició de “Rebem l’Estiu amb Orgull”, un cicle d’activitats per visibilitzar la diversitat afectiva, sexual i de gènere. La programació inclou tallers, cinema, teatre, música i espectacles Drag amb propostes pensades per a totes les edats durant el mes de juny.
CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre han renovat el seu acord. El conveni obre una línia de crèdit de 100 milions d’euros. Els associats tindran condicions preferents per renovar instal·lacions, obtenir liquiditat i millorar la gestió. També rebran suport especialitzat per adaptar els seus negocis a les necessitats actuals del sector turístic local.