L’Empordà es prepara per un canvi profund: haurà de multiplicar per 20 la producció d’energies renovables segons la planificació del Govern. El territori, fins ara al marge d’aquests projectes, es converteix en clau per a la transició energètica. Però el desplegament genera debat entre la necessitat de produir energia neta i l’impacte sobre el paisatge, l’agricultura i el model econòmic. El repte és majúscul i el consens, encara lluny.
Un total de 36 municipis catalans han aprovat la moció que demana que els ajuntaments puguin formar part de L’Energètica. L’objectiu és trencar amb els oligopolis del subministrament elèctric i avançar cap a la sobirania energètica des de l’àmbit...
L’Ajuntament de Bellcaire d’Empordà ha revisat la taxa de residus per adaptar-la al cost real del servei. L’alcalde, Josep Molinas, admet que caldrà ajustar millor les quotes dels autònoms que treballen des de casa. El nou contracte també preveu àrees de contenidors tancades, accés amb targeta i estabilitat tarifària durant deu anys.