El Baix Empordà rebrà prop de 100.000 euros en ajuts a la producció agrària ecològica. El pagament beneficiarà una trentena de productors i cobrirà més de 500 hectàrees de conreu. A Catalunya, el Departament d’Agricultura destinarà prop de 19 milions d’euros a aquests ajuts, amb més de 3.300 persones beneficiàries.
Les inversions se centren en la renovació d’allotjaments i serveis, la sostenibilitat ambiental i la digitalització. Segons l’Associació de Càmpings de Girona, el sector ja acumula més de 260 milions d’euros invertits durant la darrera dècada.
La xifra representa un increment d'un divuit per cent respecte de l'any anterior i consolida el creixement d'un programa que promou la sostenibilitat ambiental, social i econòmica dins les organitzacions.
El consistori destaca avenços en habitatge, sostenibilitat, espai públic, mobilitat i serveis a la ciutadania, així com diversos projectes estratègics que continuen en desenvolupament.
Les certificacions atrogades es donen un any després de posar en marxa aquest segell, que reconeix els establiments i entitats que promouen mesures de sostenibilitat en la seva activitat diària.
L’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró desplega aquest estiu el programa Fem Platja! 2026 amb una inversió de 900.000 euros. El dispositiu incorpora més personal, amplia el calendari de serveis fins a finals de setembre i reforça la seguretat, l’accessibilitat i la sostenibilitat del litoral.
La iniciativa vol reduir el malbaratament farmacèutic, millorar l'eficiència dels recursos i disminuir l'impacte ambiental derivat de la destrucció de fàrmacs no utilitzats.
CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre han renovat el seu acord. El conveni obre una línia de crèdit de 100 milions d’euros. Els associats tindran condicions preferents per renovar instal·lacions, obtenir liquiditat i millorar la gestió. També rebran suport especialitzat per adaptar els seus negocis a les necessitats actuals del sector turístic local.