Més de 700 establiments hostalers de Girona participen aquest estiu en la campanya Banderes Verdes. També hi prenen part Blanes, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Torroella de Montgrí. La iniciativa premiarà el reciclatge de vidre. També reconeixerà els municipis i locals més compromesos amb la sostenibilitat.
El Baix Empordà rebrà prop de 100.000 euros en ajuts a la producció agrària ecològica. El pagament beneficiarà una trentena de productors i cobrirà més de 500 hectàrees de conreu. A Catalunya, el Departament d’Agricultura destinarà prop de 19 milions d’euros a aquests ajuts, amb més de 3.300 persones beneficiàries.
Les inversions se centren en la renovació d’allotjaments i serveis, la sostenibilitat ambiental i la digitalització. Segons l’Associació de Càmpings de Girona, el sector ja acumula més de 260 milions d’euros invertits durant la darrera dècada.
La xifra representa un increment d'un divuit per cent respecte de l'any anterior i consolida el creixement d'un programa que promou la sostenibilitat ambiental, social i econòmica dins les organitzacions.
El consistori destaca avenços en habitatge, sostenibilitat, espai públic, mobilitat i serveis a la ciutadania, així com diversos projectes estratègics que continuen en desenvolupament.
Les certificacions atrogades es donen un any després de posar en marxa aquest segell, que reconeix els establiments i entitats que promouen mesures de sostenibilitat en la seva activitat diària.
Ultramort participarà per primera vegada al Festival Itinera aquest diumenge 5 de juliol. El municipi acollirà el concert de Marta Blu i Andreu Domènech. L’acte també presentarà els deu projectes guanyadors de Talent Musical dels Micropobles. La iniciativa impulsa artistes rurals i amplia les oportunitats culturals fora de les grans ciutats de tot Catalunya.