El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava celebra aquest any la seva edició número vint-i-dos amb una programació que inclou 25 concerts, repartits entre finals de maig i mitjan setembre. Els primers concerts es faran a finals de maig com a tast, mentre que l’inici oficial tindrà lloc el 27 de juny. La cloenda serà el 19 de setembre.
La major part de la programació tindrà lloc a la ciutat de Girona, amb concerts a la Fundació Valvi, la Casa de Cultura i diversos centres cívics. També hi haurà actuacions a municipis del Gironès, com Sant Gregori; del Baix Empordà, com Palamós, Platja d’Aro i Santa Cristina d’Aro; i de l’Alt Empordà, com L’Escala i Llançà. El festival continua apostant per portar la música als barris i equipaments de proximitat.
El festival ofereix una programació centrada en la música clàssica, però també hi tindran presència el jazz, el flamenc i la música popular. Tots els estils tenen en comú el protagonisme de la guitarra, instrument central del festival des de la seva creació l’any 2004.
Un altre dels trets destacats és l’aposta per nous talents, especialment de Catalunya, que no sempre troben espais per donar a conèixer el seu treball instrumental. En total, 15 de les 29 propostes del cartell provenen de músics nascuts o residents a Catalunya. Onze d’aquestes actuacions seran d’artistes de comarques gironines.
Els concerts d’obertura i tancament seran protagonitzats per propostes de quilòmetre zero. Es faran a centres cívics de la ciutat de Girona i serviran per presentar discos amb composicions pròpies d’artistes gironins.
El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava es manté com el certamen dedicat exclusivament a la guitarra més antic en actiu de Catalunya, consolidant-se a l’agenda musical del país.