Aquest dijous al matí s’ha celebrat a Torroella de Montgrí la cinquena Jornada de Turisme Inclusiu del Baix Empordà. La iniciativa vol sensibilitzar el sector turístic sobre la importància de garantir un turisme accessible i respectuós.
L’acte ha tingut lloc al Museu de la Mediterrània. L’han obert l’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, i el vicepresident segon i conseller comarcal de Turisme, Raimon Trujillo. Tot seguit, els assistents han participat en una formació pràctica per aprendre com atendre millor les persones amb discapacitat.
A la jornada hi han intervingut representants d’associacions com l’Associació MIFAS, l’Associació Centre de Persones Sordes del Baix Empordà, l’Associació Discapacitat Visual Catalunya, l’Associació Viu Autisme i la Federació de Famílies i Persones Sordes. També hi han col·laborat membres de la Fundació Vimar i de l’Associació de Persones amb Sordceguesa de Catalunya. Durant la trobada han compartit experiències personals i bones pràctiques que ajudaran a millorar l’atenció al sector turístic.
Un altre dels punts destacats de la jornada ha estat la presentació de sis càpsules formatives. Cadascuna tracta un tipus de discapacitat: ceguesa, sordesa, sordceguesa, mobilitat reduïda, discapacitat intel·lectual i trastorn de l’espectre autista. Aquestes eines estan pensades per millorar la preparació del personal que atén el públic. Les càpsules complementen l’oferta formativa del Consell Comarcal i estaran disponibles al canal de YouTube de l’àrea de Turisme.
El vicepresident segon del Consell Comarcal, Raimon Trujillo, ha destacat que fa cinc anys es va iniciar aquest projecte amb l’objectiu que tothom se senti acollit i respectat quan visita el Baix Empordà. Segons ha dit, la jornada d’avui representa un nou pas per avançar en aquesta direcció.