18.9 C
Pals
Divendres, 2 maig 2025
- Publicitat -

Trànsit farà circular Equips Mòbils d’Informació Viària per la Costa Brava

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Servei Català de Trànsit utilitza els anomenats EMIV (Equips Mòbils d’Informació Viària) per circular per les carreteres catalanes i obtenir-ne informació. Es tracta d’uns vehicles amb una càmera d’alta definició instal·lada a sobre que en circular poden captar possibles incidències i retencions, sobretot els caps de setmana. Circulen sobretot pels llocs on no tenen càmeres fixes i a zones freqüentades, com són ara a l’estiu per exemple les carreteres de la Costa Brava, a Llagostera, Platja d’Aro o Santa Cristina d’Aro.

Aquests nous dispositius també s’utilitzen en casos especials, com quan per exemple s’ha de comprovar l’efectivitat de carrils alternatius en casos especials o per tenir informació i poder reaccionar a situacions conflictives. L’objectiu doncs, és informar, no detectar infraccions ni sancionar, però es tracta alhora d’una font d’informació en cas que fos necessària per resoldre casos d’accidents o conduccions que atemptin la seguretat.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Isabel i Fabiola Alcalà: “Cal valorar més i millor la feina que fem els artesans”

El Terracotta Museu de la Bisbal ha inaugurat l’exposició “Ponderosa”, un homenatge a la família Alcalà i a l’empresa Ceràmica La Ponderosa, fundada fa gairebé cinquanta anys. La mostra repassa l’evolució de la ceràmica familiar, des de les peces artístiques del pare i l’avi fins a la producció actual, amb una reivindicació clara de l’artesania local.

Altres notícies