Un catxalot mort ha aparegut aquest matí a la platja del Racó de Begur, a tocar de la platja Gran de Pals. L’animal, de prop de 10 metres de llargada, ha quedat varat a la sorra i presenta ferides visibles.
La policia local ha acordonat la zona des de primera hora del matí i s’han iniciat els treballs per retirar el cos. Durant la nit, ja s’havien compartit a les xarxes imatges del cetaci arrossegat pel mar fins a la costa.
Segons experts i entitats mediambientals, les col·lisions amb vaixells de càrrega són una de les principals amenaces per a les balenes que passen per la costa catalana. Aquesta situació és especialment crítica per l’alt trànsit marítim entre els ports de Barcelona i Tarragona.
Des de l’Associació Salvem la Platja de Pals, dedicada a la preservació de la biodiversitat i el paisatge, han assenyalat que la sobrepesca, el trànsit marítim intens i la contaminació del mar són les causes més habituals de mort dels cetacis a la Mediterrània.
View this post on Instagram